Ugrás a fő tartalomra

Így látjuk mi! És te hogyan látod?

 

Így látjuk mi - épített környezeti nevelés című projektünk lezárult. 

Mégis folytatódik tovább a Ti segítségetekkel!


Interaktív kiadványunkkal mindenkit meghívunk egy közös játékra, gondolkozásra, mert kíváncsiak vagyunk Ti hogyan látjátok a környezetet, amely körülvesz titeket!


Kiadványunkban röviden szemezgettünk azoktól, a különböző szakterületeken tanuló az egyetemistáktól, akikkel együtt dolgoztunk a folyamat során. Az ő történeteikbe kaphattok betekintést. Mindenkinek meg van a saját története, a saját lakókörnyezetében. Mindenkinek sajátos és egyben hasonló. Számos egyszerűen megragadható érzetet tapasztalhatunk, ha megfigyeljük a minket körülvevő részleteket. Tedd próbára te is magad! Meglátod milyen egyszerűen fedezhetsz fel új dolgokat, vagy jöhetsz rá arra hogyan viselkedsz nap, mint nap ugyanazon az útvonalon, séta közben, pusztán a környezeti körülmények miatt. 

Gyere és fedezz fel velünk az alábbi füzetke segítségével:

Így_látjuk_mi.pdf




A kiadvány nyomtatott formában is elérhető lesz a város különböző pontjain, hiszen terveink vannak vele, veletek. Erről a későbbiekben információt adunk!


A projekt a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával, a kultúrAktív Egyesületet képviselő, Mihály Regina vezetésével valósult meg.

Köszönet: 
Ébli Gábor (MOME)
Pataky Gabriella (ELTE TÓK, MOME)
Szilágyi-Nagy Anna (kultúrAktív Egyesület)
Gerzsenyi Judit és Virt Ágnes (2040 Egyesület)
Kovács Laura (KÉK)
Klaniczay János (KÉK)
Dévényi Beáta és a 10.A osztály (Szilágyi Erzsébet Gimnázium)
Somogyi Krisztina 
Cserpák Martin
Szabó Máté
Dózsa Bercel

Bán Boróka, Gulyás Janka, Gunther Júlia, Laki Ábel, Suba-Faluvégi Szilárd

a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és az Eötvös Loránd Tudományegyetem hallgatóinak.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A készítés szerepe és formái a gyermekközösségekkel történő közösségi tervezésben

Szondacsomagok, eszközkészletek és prototípusok az Alakítsd az iskolád Veszprém! projektben Szilágyi-Nagy Anna, tájépítész, kultúrAktív Egyesület elnöke, Tübingeni Egyetem Jákli Eszter, tájépítész, Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem Mihály Regina, pedagógus, óraadó, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Absztrakt A kultúrAktív Egyesületnél az elmúlt években egyre többet foglalkozunk olyan szabadterek közösségi tervezésével, amelynek résztvevői gyermekközösségek. Cikkünkben először bemutatjuk a közösségi tervezés folyamatának lépéseit (Szilágyi-Nagy & Mihály, 2021) és az épített környezeti neveléssel ötvözött gyermekbarát módszertanunk megfontolásait, majd kitérünk a különböző készítési és alkotási folyamatok jelentőségére a gyerekek szabadtérrel kapcsolatos tapasztalatainak és tudásának szintetizálásában, a fejlesztési ötleteik bemutatásában és finomításában. Ezután Sanders és Stappers (2014) modellje alapján három, a közösségi tervezésben gyakran alkalmazott készítési formát mutatunk b...

Így látjuk mi - épített környezeti nevelés mindenkinek

  A  projekt céljaként az épített környezet és ember kapcsolatának megismerését,  ehhez kapcsolódóan pedig az épített környezeti nevelés fogalomkörének beemelését tűzte ki célul, kiemelve hazai jó gyakorlatokat, projekteket, módszertanokat, abból a célból, hogy gyakorlati példákon keresztül nyerjenek betekintést különböző szakterületen egyetemista fiatalok a témakörbe. Ennek keretein belül a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatói (művészetmenedzsment, építész, vizuális tanár) és az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- ás Óvóképző Karának hallgatói is bele láthattak az épített környezeti nevelés mibenlétébe különböző mélységben és keretek között. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem építészhallgatóinak korábban bemutatott projektje egy napos június eleji napon zárult, ahol felhelyezésre került a közösségi térre a ponyva is, amely enyhe árnyékot ad az erősen benapozott teraszon. Ez az a nap egy salátázós, limonádézós alkalommal egybekötött esemény volt, ahol a gyerekek bi...