Ugrás a fő tartalomra

Ajánló: épített környezeti nevelés az iskolákban - pedagógiai szakmai nap a Műcsarnokban

A kultúrAktív Egyesület módszertani bemutatót és kerekasztal-beszélgetést szervez Épített környezeti nevelés az iskolákban címmel a Műcsarnokkal és a Beyond Budapesttel közösen, melyre minden pedagógus kollégát, szakembert és érdeklődőt örömmel lát.


Program:

16.00-18.00: Mi az épített környezeti nevelés célja? Miért fontos, hogy az iskolában találkozzanak a diákok ezzel a kérdéskörrel? Hogyan kerülhet szóba az épített környezet matematika, fizika, magyar nyelv és irodalom vagy akár idegen nyelv órákon? A kultúrAktív Egyesület szakemberei módszertani ismertetőt tartanak és pedagógusok számolnak be saját tapasztalataikról.

18.15: TÉR-KÉP országos makett-pályázat meghirdetése az általános és középiskolás korosztály számára, melynek keretében a  kultúrAktív Egyesület ingyenes foglalkozásait és konzultációs lehetőségeit igényelhetik majd a résztvevő iskolák. Bemutatkozik a Budapest Beyond Sightseeing belvárosi interaktív diáksétáival.

18.30-20.00: Kerekasztal-beszélgetés: A városi környezettel kapcsolatos ismeretanyagok helye és szükségessége a közoktatásban.

Meghívott előadók:
- Dr. Dúll Andrea, környezetpszichológus, a BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék
 tudományos  főmunkatársa
- Dr. T. Szabó Júlia, gyermekkortörténész, játék- és játékszertörténész, a PPK
 Pedagógiatörténeti Tanszék oktatója
- Tatai Mária, építész, a Magyar Építész Kamara szakmai kiadványainak szerkesztője
- Szemerey Samu, építész, urbanista, kurátor, a Kortárs Építészeti Központ alapító tagja
- Baglyas György, szociálpolitikus, a Beyond Budapest alapító tagja
- Tóth Eszter, művészettörténész és múzeumpedagógus, a kultúrAktív Egyesület alapító tagja
A beszélgetést vezeti: Sebestyén Ágnes, művészettörténész, a Magyar Nemzeti Galéria múzeumpedagógusa, a Neveléstudományi Intézet PhD hallgatója.


Időpont: 2011. október 13., 16-20 óráig
Helyszín: Műcsarnok, Előadó
Cím: H-1146 Budapest, Hősök tere

Az eseményről Facebook eventet itt találtok.

További információ:

Sipos Laura, Műcsarnok
lsipos@mucsarnok.hu
(06 30) 5849468

www.mucsarnok.hu
www.kulturaktiv.hu
www.beyondbudapest.hu


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben

Életkor: 4-6 éves kor Időtartam: kb. 30 perc Anyagszükséglet: 1. olló, cellux, filctoll, pausz papír 2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető) 3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető) Előkészítés: - Cél:  Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben:  Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével Építészeti alapelvek/vonatkozás: Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja. A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremtik meg az egyes form

Ki hol lakik? - feladat ovisoknak

Mondjuk el Szabó Magda Ki hol lakik? című versét a gyerekeknek. Azután beszélgessünk arról, milyen állatokról hallottak a versben? Melyik állat hol lakik? Ki melyik állat lenne a versben szereplők közül a legszívesebben és miért? Ki hol élne leginkább?  Eszközök: Szabó Magda: Ki hol lakik? című verse.  Fejlesztési célok: auditív figyelem fejlesztése, reakció, interakció gyorsaságának fokozása, fantázia fejlesztés, belső képek mozgósítása, beleérző képesség fejlesztése, irodalmi nevelés, anyanyelvi nevelés, állatok lakóhelyének megismerése irodalmi szövegen keresztül Építészeti tartalmak: élőhelyek, otthon, természetes anyagok A vers felolvasása után megbeszéljük a gyerekekkel, hogy mit figyeltek meg a vershallgatás során.  Sorolják föl az állatokat, és nevezzék meg, hogy melyik hol lakik. Ha megneveztek egy állatot és a lakóhelyét, akkor kikereshetjük a megfelelő képeket. Ez vizuális mankót biztosít. Miután minden állatot és lakóhelyeiket sikerült megnevezniük a gyer

Gyermek és hang

  A székesfehérvári Lánczos Kornél Gimnázium tetőtér-beépítése Az iskolák oktatási gyakorlatában egyre meghatározóbb szerepet kapnak az olyan változatosabb, frontális oktatáson túlmutató pedagógiai módszerek, amelyek új igényeket támasztanak a tanulás fizikai környezete felé. A korábbiakban főleg tanári előadásra szolgáló tantermek és közlekedésre használt folyosók nemcsak téri kialakításuk, de akusztikai komfortjuk miatt sem ideálisak az egyénileg, párban és kiscsoportban zajló összetettebb tanulási folyamatok számára. A hagyományos osztálytermekben a falak és a mennyezet a kívánatoshoz képest sokszoros mértékben veri vissza a hangokat. Ez azért jelent problémát, mert bár a terem elején ülők kiválóan értik a tanár beszédét, de az utolsó padokban a diákok a közvetlen és a visszaverődő hangok olyan keverékét kapják, amelyből nehezen tudják „kihámozni” a tanár szavait. Hogy érzékeljük a probléma súlyosságát: A szakértők becslése szerint az átlagos hazai osztálytermek hátsó soraiban a tan