Ugrás a fő tartalomra

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben


Életkor: 4-6 éves kor
Időtartam: kb. 30 perc
Anyagszükséglet:
1. olló, cellux, filctoll, pausz papír
2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető)
3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető)
Előkészítés: -
Cél: 
Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat
Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben: Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit
Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével

Építészeti alapelvek/vonatkozás:
Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja.
A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremtik meg az egyes formák között.
A vizuális gondolkodás kulcsa az épített környezeti tudatosság.

Használt szókészlet:
Forma
Kör
Félkör
Téglalap
Háromszög
Négyzet

Feladat:
1. Bemutatjuk az egyszerűbb 2 dimenziós formákat: kör, félkör, téglalap, háromszög, négyzet (1. kép)



2. A gyerekek keressenek ilyen formákat a körülöttük lévő környezetben, osztályteremben. Jelöljük meg az általuk példaként hozott tárgyakat.
3. A gyerekek beszélgessenek kicsit a formákról.
Ismételjék el a nevüket.
Határozzák meg együtt a hasonlóságokat és a különbségeket
4. A gyerekek vágják ki a formákat papírból! (1. kép)
5. Mutassunk a gyerekeknek különböző épületekről képeket (2-5. kép), amiken közösen felfedezhetik a tanult formákat az épületeken. Mondassuk el hangosan, hogy melyik képen milyen formát látnak.
A foglalkozást vezető pedagógus mutathat a gyerekek lakókörnyezetében található épületekről is fotókat, amely így jobban segíti megérteni a gyerekeknek a saját környezetüket.
Készítsünk másolatokat a fotókról és a gyerekek helyezzenek pausz papírt a fotókra, majd rajzolják be filctollal a felismert formákat az épületeken, majd vágják ki azokat a pausz papírból.





Forrás: Curriculum Guide. Architectures - It’s Elementary! Kindergarten

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Így látjuk mi! És te hogyan látod?

  Így látjuk mi - épített környezeti nevelés című projektünk lezárult.  Mégis folytatódik tovább a Ti segítségetekkel! Interaktív kiadványunkkal mindenkit meghívunk egy közös játékra, gondolkozásra, mert kíváncsiak vagyunk Ti hogyan látjátok a környezetet, amely körülvesz titeket! Kiadványunkban röviden szemezgettünk azoktól, a különböző szakterületeken tanuló az egyetemistáktól, akikkel együtt dolgoztunk a folyamat során. Az ő történeteikbe kaphattok betekintést. Mindenkinek meg van a saját története, a saját lakókörnyezetében. Mindenkinek sajátos és egyben hasonló. Számos egyszerűen megragadható érzetet tapasztalhatunk, ha megfigyeljük a minket körülvevő részleteket. Tedd próbára te is magad! Meglátod milyen egyszerűen fedezhetsz fel új dolgokat, vagy jöhetsz rá arra hogyan viselkedsz nap, mint nap ugyanazon az útvonalon, séta közben, pusztán a környezeti körülmények miatt.  Gyere és fedezz fel velünk az alábbi füzetke segítségével: Így_látjuk_mi.pdf A kiadvány nyomta...

A készítés szerepe és formái a gyermekközösségekkel történő közösségi tervezésben

Szondacsomagok, eszközkészletek és prototípusok az Alakítsd az iskolád Veszprém! projektben Szilágyi-Nagy Anna, tájépítész, kultúrAktív Egyesület elnöke, Tübingeni Egyetem Jákli Eszter, tájépítész, Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem Mihály Regina, pedagógus, óraadó, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Absztrakt A kultúrAktív Egyesületnél az elmúlt években egyre többet foglalkozunk olyan szabadterek közösségi tervezésével, amelynek résztvevői gyermekközösségek. Cikkünkben először bemutatjuk a közösségi tervezés folyamatának lépéseit (Szilágyi-Nagy & Mihály, 2021) és az épített környezeti neveléssel ötvözött gyermekbarát módszertanunk megfontolásait, majd kitérünk a különböző készítési és alkotási folyamatok jelentőségére a gyerekek szabadtérrel kapcsolatos tapasztalatainak és tudásának szintetizálásában, a fejlesztési ötleteik bemutatásában és finomításában. Ezután Sanders és Stappers (2014) modellje alapján három, a közösségi tervezésben gyakran alkalmazott készítési formát mutatunk b...