2014. márc. 13.

ParticiPécs – hetedik workshop (főpróba)

Több hónap munka, közös gondolkodás, építő viták, döntések sorozata és persze sok-sok játék után végre célegyenesbe érkeztünk! Március első hétvégéjén, egy héttel a bemutató előtt már főpróbát tarthattunk a ParticiPécs városfejlesztő játékkal. Sirály Dóri fantasztikus játéktáblát készített, ami színes, vidám, követhető… és pixeles! A pixelek a ParticiPécs játék vizuális megjelenésének fő elemei, ettől lesz vidám, mozgalmas és felismerhető.


A játéktáblát kinyomtattuk A0 méretben és összegyűjtöttük a játékhoz szükséges kellékeket. Több menetet játszottunk a hétvégén, amik során folyamatosan javítottuk, finomítottuk a szabályokat, javaslatokat gyűjtöttünk a játéktábla módosításával kapcsolatban, kipróbáltunk különböző játék-variációkat, vagyis folyamatosan tökéletesítettük a játékot.



A pénteki játékok során még sok dolgunk akadt: be kellett állítani a játékmenet hosszát, a pontozásokat, a fejlesztési feladatok nehézségét, a haladás gyorsaságát, ütemét, hiszen ezeket mind csak a valódi játék közben lehet igazán érzékelni. Kipróbáltuk sokféleképpen a játékot és igyekeztünk úgy beállítani a játékmenetet, hogy az folyamatosan élvezetes legyen… vagyis, hogy a játékosok folyamatosan a flow-csatornában legyenek. A szombati próbajátékra azonban már hívtunk családtagokat is, és ez a menet már valóban fantasztikus játékélményt nyújtott!


Ahhoz azonban, hogy a játék teljes legyen, még néhány feladatot el kellett végeznünk. Először is ki kellett találnunk a játékkaraktereket, a játékosok ugyanis egy-egy fiktív karakter bőrébe bújva változtathatják meg a várost…



A másik feladat pedig a szerencsekártyák írása volt. A játéknak rendkívül fontos elemei szerencsekártyák, hiszen egyrészt ezek gördítik előre a játék sztoriját, másrészt pedig ezek tartalmazzák a pedagógiai tartalmakat. Ezért fontos, hogy a kártyák érdekesek legyenek, Pécshez kapcsolódjanak, és olyan üzenetük legyen, amelyből a játékosok tanulhatnak a városról, a városfejlesztésről, és arról, hogy ők maguk mit tehetnek a város konstruktív alakításáért. 

Réka ismét szórakoztató kreatív írás gyakorlatokat hozott nekünk. Ezeknek köszönhetően az írás közben sokat nevettünk, és valóban sok jó gondolat és izgalmas történet született, amik a szerencsekártyák alapját képezték. Íme néhány példa:

Megelégelted, hogy az emberek elszórják a szemetet. Kitaláltál egy olyan akciót, amivel pozitívan hívhatod fel a figyelmet a problémára: a barátaiddal bejártátok a várost, és ha nagyobb szemetet találtatok az utcán, átkötöttétek piros masnival, mintha ajándék volna. Az akcióról még a Dunántúli napló is beszámolt. Kapsz egy építőelemet!

Önkénteskedtél a Múzeumok Éjszakáján. A Káptalan utcai Zsolnay Múzeum kertjében őrizted a pirogránit oroszlánokat egész éjjel. Lépj egyből egy általad választott fejlesztési mezőre!

Sokáig buliztál az Est Caféban. Fáradt vagy, a következő körben ezért kettővel kevesebbet tudsz csak lépni.

Kicserélik a gázvezetékeket a Klimó György utcában. A munkálatok során római kori leletekre bukkantak, ezért az útlezárás elhúzódik. Egyik játékos sem haladhat át ezen a szakaszon (A Barbakán-körforgalomtól a Zsolnay szobornál lévő körforgalomig) 4 körön át.



Miután minden feladatot elvégeztünk, megírtuk a profilkártyákat a játékkarakterekkel, a szerencsekártyákat a vicces történetekkel, és miután sikerült finomítani úgy a játékszabályokat, hogy a játékélmény a lehető legélvezetesebb legyen, nem maradt más feladat hátra, mint megbeszélni és megtervezni a szombati bemutatót.  


Kiosztottuk a feladatokat, megbeszéltük a moderáló szabályokat és vártuk a nagy napot…


Folyt. köv. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése