Ugrás a fő tartalomra

Márciusi kultúrAktív klubdélután

Március 14-én tartottuk az idei év második klubdélutánját, ahol az Off-Biennáléra készülő Urbanity társasjáték prototípusát lehetett kipróbálni! Az Urbanity egy olyan utcai társasjáték, melynek alapja a város, kerettörténete pedig a valóság. Hogyan befolyásolják a döntéseink a város alakítását? Hogyan tehetjük jobbá, élhetőbbé és érdekesebbé a saját lakókörnyezetünket? Ezekre a kérdésekre keressük a választ a játék során.


A játék prototípusát egy rövid bevezető után egyből ki is próbáltuk. A jelenlévők négy csoportban kezdték el városformáló missziójukat és a városalakító párbeszédet! Habár sem a kérdések, sem a játékmechanika nem volt még véglegesítve, a csapat sikeresen építette környezetét, és járult hozzá az alternatív élettér alakításához!


A próbajáték után kiértékelés következett, és a résztvevők megosztották a játékélményekkel és kérdésekkel kapcsolatos észrevételeiket. A pozitív visszajelzésekből merítkezve egyből neki is láttunk az építő javaslatok beépítésébe! A visszajelzések megválaszolták a még nyitott kérdéseinket, és így gyors döntést tudtunk hozni a játékmenettel, a kérdésekkel, a kiértékelésekkel és designal kapcsolatban! Így a délután végére elkészült egy újabb prototípus, melyet a következő hetekben szeretnénk kipróbálni!


Az Urbanity városi társasjátékot május elején mutatjuk be az OFF Biennálé keretében. Az OFF Biennálé ideje alatt a játékot a város különböző pontjain találjátok majd!



Köszönjük Ákosnak, a kultúrAktívosoknak, a budaörsi HÚSZNEGYVEN Juditjainak és Mimmáéknak a segítséget!

Információ

Szervezők: kultúrAktív Egyesület és partnerei (Élő Tűzfalak Budapest)
Támogatók: OSI

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Így látjuk mi! És te hogyan látod?

  Így látjuk mi - épített környezeti nevelés című projektünk lezárult.  Mégis folytatódik tovább a Ti segítségetekkel! Interaktív kiadványunkkal mindenkit meghívunk egy közös játékra, gondolkozásra, mert kíváncsiak vagyunk Ti hogyan látjátok a környezetet, amely körülvesz titeket! Kiadványunkban röviden szemezgettünk azoktól, a különböző szakterületeken tanuló az egyetemistáktól, akikkel együtt dolgoztunk a folyamat során. Az ő történeteikbe kaphattok betekintést. Mindenkinek meg van a saját története, a saját lakókörnyezetében. Mindenkinek sajátos és egyben hasonló. Számos egyszerűen megragadható érzetet tapasztalhatunk, ha megfigyeljük a minket körülvevő részleteket. Tedd próbára te is magad! Meglátod milyen egyszerűen fedezhetsz fel új dolgokat, vagy jöhetsz rá arra hogyan viselkedsz nap, mint nap ugyanazon az útvonalon, séta közben, pusztán a környezeti körülmények miatt.  Gyere és fedezz fel velünk az alábbi füzetke segítségével: Így_látjuk_mi.pdf A kiadvány nyomta...

A készítés szerepe és formái a gyermekközösségekkel történő közösségi tervezésben

Szondacsomagok, eszközkészletek és prototípusok az Alakítsd az iskolád Veszprém! projektben Szilágyi-Nagy Anna, tájépítész, kultúrAktív Egyesület elnöke, Tübingeni Egyetem Jákli Eszter, tájépítész, Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem Mihály Regina, pedagógus, óraadó, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Absztrakt A kultúrAktív Egyesületnél az elmúlt években egyre többet foglalkozunk olyan szabadterek közösségi tervezésével, amelynek résztvevői gyermekközösségek. Cikkünkben először bemutatjuk a közösségi tervezés folyamatának lépéseit (Szilágyi-Nagy & Mihály, 2021) és az épített környezeti neveléssel ötvözött gyermekbarát módszertanunk megfontolásait, majd kitérünk a különböző készítési és alkotási folyamatok jelentőségére a gyerekek szabadtérrel kapcsolatos tapasztalatainak és tudásának szintetizálásában, a fejlesztési ötleteik bemutatásában és finomításában. Ezután Sanders és Stappers (2014) modellje alapján három, a közösségi tervezésben gyakran alkalmazott készítési formát mutatunk b...

Így látjuk mi - épített környezeti nevelés mindenkinek

  A  projekt céljaként az épített környezet és ember kapcsolatának megismerését,  ehhez kapcsolódóan pedig az épített környezeti nevelés fogalomkörének beemelését tűzte ki célul, kiemelve hazai jó gyakorlatokat, projekteket, módszertanokat, abból a célból, hogy gyakorlati példákon keresztül nyerjenek betekintést különböző szakterületen egyetemista fiatalok a témakörbe. Ennek keretein belül a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatói (művészetmenedzsment, építész, vizuális tanár) és az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- ás Óvóképző Karának hallgatói is bele láthattak az épített környezeti nevelés mibenlétébe különböző mélységben és keretek között. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem építészhallgatóinak korábban bemutatott projektje egy napos június eleji napon zárult, ahol felhelyezésre került a közösségi térre a ponyva is, amely enyhe árnyékot ad az erősen benapozott teraszon. Ez az a nap egy salátázós, limonádézós alkalommal egybekötött esemény volt, ahol a gyerekek bi...