2015. aug. 5.

Épület - A saját szoba

Kinőtted a szobád? Elalszol tanulás közben? Nyáron nem tudsz aludni? Már megint belerúgtál az ágy sarkába? Miért? Változó igényeinkhez, tevékenységeinkhez és körülményeinkhez más és más térre van szükségünk! A most bemutatott módszertannal a gyerekek friss szemmel vizsgálhatják meg saját életterüket, és azt, hogyan befolyásolják a napszakok, fényviszonyok, a bútorok méretei, a tájolás és a kompozíció térérzetüket, közérzetüket és tevékenységeiket. Az átalakított maketten keresztül pedig tesztelhetik, milyen hatással lesznek a különböző változtatások szobájukra!


Az én szobám

Téma: a saját szoba méretarányos modellezése és átalakítása
A témával kapcsolatos tartalmak: a belső terek kialakítását és a belső terek minőségét meghatározó tényezők (színek, formák, anyagok, megvilágítás) ismerete

Kompetenciák:  
  • saját igények megfogalmazása
  • konkrét belső terek kritikus elemzése
  • belső terek tulajdonságainak felismerése
  • a tér, a színek, a formák, az anyagok és a fényhatások tudatos érzékelése
  • a terek atmoszférájának és hatásának érzékelése
  • esztétikai minőség kritériumainak ismerete
  • belsőépítészeti szókincs alkalmazása
  • téralkotás különböző anyagokból
  • külső feltételek, adottságok és az alkotói elképzelések egyeztetése

Módszerek: makett építés 

Feladat: A gyerekek készítsék el saját szobájuk méretarányos makettjét a rendelkezésre álló anyagokból. Ezután mutassák be a maketteket a társaiknak, meséljék el, hogyan használják a szobájukat, hol alszanak, hol tanulnak, hol játszanak, hol tudnak pihenni, melyik a kedvenc helyük a szobában.

 

Külön-külön készítsenek elemzést a saját szobájukról az alábbi szempontok szerint: megvilágítás, nyílások, hőmérséklet, hangok és hangszigetelés, anyagok, színek, arányok, méretek, bútorok, díszítőelemek. Írják össze a tevékenységeket, amiket a szobájukban végeznek (alvás, játék, tanulás, pihenés), és vegyék számba, hogy az egyes tevékenységekhez milyen térbeli adottságok szükségesek (pl.: a tanuláshoz elegendő természetes fény, a játékhoz és a játékok tárolásához elegendő tér kell). Írják össze, hogy milyen anyagok és színek jellemzik a szobájukat, és ezek hogyan hatnak a hangulatukra. 
Ezután értékeljék és gondolják át a szobájuk belső kialakítását a fenti szempontokat követve, és végezzenek átalakításokat a maketten. 


Életkor: 8 éves kortól
Időtartam: 2 x 90 perc
Anyagszükséglet: dobozok, kartonok, csomagolópapír, alufólia, hurkapálca, vatta, plexilemez, textilmaradékok, farostlemez, egyéb hulladékok, vágó- és ragasztóeszközök, egy-egy feladatlap, ami az alábbi szempontokat tartalmazza: arányok, méretek, tájolás, nyílások helye és mérete, természetes megvilágítás, hőmérséklet, zajok és hangszigetelés, bútorok, mesterséges világítás, anyagok, színek, díszítőelemek. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése