Ugrás a fő tartalomra

Véget ért a ParticiPécs – Értékelő workshop

Elérkezett a tanév vége, és ezzel véget ért a ParticiPécs projektünk is. Hihetetlen, milyen gyorsan eltelt az idő! Így visszatekintve azonban rengeteg dolgot értünk el. A tizenkét fiatalból álló csapat közösen fejlesztette a ParticiPécs játékot, amit márciusban és májusban a nagyközönségnek is bemutattunk. Mindeközben rengeteget tanultunk a játéktervezésről, a városról és a városfejlesztésről, arról, hogyan tudunk csapatban dolgozni és egy projektet közösen létrehozni. A májusi workshop ezért a visszatekintésről és értékelésről szólt. Végiggondoltuk, hogy mit tanultunk, miben fejlődtünk a 9 hónap alatt.



Először a saját tanulási folyamatunkra koncentráltunk. A kertben ülve mindenki elmondhatta, hogy ő mit visz magával ebből a projektből, mi volt a legmeghatározóbb pillanat a közös munka során. Izgalmas volt megtudni, hogy kinek mi jelentette a legnagyobb élményt. Volt, aki a csapatban való munkát emelte ki, volt, aki magát a játékot, a végeredményt, a próbajátékot, volt, másoknak a csapatépítő és jégtörő játékok tetszettek leginkább. A lényeg, hogy mindenki számára nagyon pozitív élményt jelentett a ParticiPécs projekt és mindenki úgy érezte, hogy sokat tanult az együtt töltött idő alatt.

Hogy mit is tanultunk mindebből, azt Réka segítségével jártuk körül. Közösen elkészítettük a Youthpasst, ami egyfajta tanúsítvány a Fiatalok Lendületben Program résztvevői számára. A Youthpass azt mutatja be, hogy a résztvevők mivel foglalkoztak és mit tanultak a projekt során. A Youthpass önértékelésen alapul, mindenki saját maga vizsgálhatta és határozhatta meg, hogy szerinte miben fejlődött az egyes kulcskompetenciákat tekintve. (A kulcskompetenciák közé tartozik az anyanyelven és az idegen nyelven folytatott kommunikáció, a matematikai kompetenciák, a digitális kompetenciák, a tanulás elsajátítás, a szociális és állampolgári kompetenciák, kezdeményezőkészség és vállalkozói kompetencia, illetve a kulturális tudatosság és kifejezőkészség).


Ezután a csapatra koncentráltunk. Hogyan tudtunk együtt dolgozni? Kinek mi az erőssége, miben volt jó, mi volt a szerepe a csoportban? A társak értékeléséhez egy kreatív módszert választottunk. Mindenki a hátára ragasztott egy papírlapot, a többiek pedig erre írhatták a visszajelzéseiket.


Végül magát a játékot értékeltük. A jól ismert SWOT analízist mi kreatív gyurmázós feladattá alakítottuk át. Egy négyes osztású négyzetbe helyezhette el minden résztvevő meglátásait a játékkal kapcsolatban.
  • Mik a játék gyengeségei? Mi nem működik még olyan jól? (zajos a játék, nehezíti a kommunikációt, fogyatékkal élők nem tudnak játszani, szerencsekártyák néha túl hosszúak és kevésbé izgalmasak/viccesek, aki nehezen kommunikál könnyen kizáródhat a játékból)
  • Mik a játék erősségei? Mik azok a pozitív dolgok, amik jól működnek a játékban? (például: a vonzó vizuális kialakítás, helyi kötődés, a kommunikáció erősítése, élőtársas formátum)
  • Mik a lehetőségek? Mik azok a külső tényezők, adottságok, amelyeket nem tudunk befolyásolni, de kedvezőek a játék szempontjából? (innovatív ötlet, vonzó lehet más partnerek számára, több továbbfejlesztési lehetőség is van benne, programokat lehet rá építeni, új embereket lehet általa megismerni,  különböző szereplőket hoz össze,)
  • Mik a veszélyek? Mik azok a külső tényezők, korlátok , amelyeket nem tudunk befolyásolni, és kockázatot jelentenek a játék számára? (kisgyerekeket vonzza, de ők nem tudnak vele játszani, főleg köztéri játékok során nehézség, nehezen szállítható)
Ezután végiggondoltuk, hogy ezekre a megállapításokra alapozva hogyan tudjuk fejleszteni a játékot?
  •  Hogyan lehetne az erősségeinket még jobban kihasználni, javítani?
  •  Hogyan tudunk a gyengeségekből erősséget formálni?
  •  Hogyan tudjuk kivédeni a veszélyeket?
  •  Hogyan tudjuk kihasználni a lehetőségeket?



A workshop második napján a projekt folytatásáról beszéltünk. A felmérés során kiderült, hogy a csapat nagy része szeretné folytatni a játékfejlesztést! Lelkesen el is kezdtünk gondolkodni a lehetséges irányokon.

Szeptemberben találkozunk!





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben

Életkor: 4-6 éves kor Időtartam: kb. 30 perc Anyagszükséglet: 1. olló, cellux, filctoll, pausz papír 2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető) 3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető) Előkészítés: - Cél:  Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben:  Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével Építészeti alapelvek/vonatkozás: Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja. A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremti...

Így látjuk mi! És te hogyan látod?

  Így látjuk mi - épített környezeti nevelés című projektünk lezárult.  Mégis folytatódik tovább a Ti segítségetekkel! Interaktív kiadványunkkal mindenkit meghívunk egy közös játékra, gondolkozásra, mert kíváncsiak vagyunk Ti hogyan látjátok a környezetet, amely körülvesz titeket! Kiadványunkban röviden szemezgettünk azoktól, a különböző szakterületeken tanuló az egyetemistáktól, akikkel együtt dolgoztunk a folyamat során. Az ő történeteikbe kaphattok betekintést. Mindenkinek meg van a saját története, a saját lakókörnyezetében. Mindenkinek sajátos és egyben hasonló. Számos egyszerűen megragadható érzetet tapasztalhatunk, ha megfigyeljük a minket körülvevő részleteket. Tedd próbára te is magad! Meglátod milyen egyszerűen fedezhetsz fel új dolgokat, vagy jöhetsz rá arra hogyan viselkedsz nap, mint nap ugyanazon az útvonalon, séta közben, pusztán a környezeti körülmények miatt.  Gyere és fedezz fel velünk az alábbi füzetke segítségével: Így_látjuk_mi.pdf A kiadvány nyomta...

Így látjuk mi - épített környezeti nevelés mindenkinek

  A  projekt céljaként az épített környezet és ember kapcsolatának megismerését,  ehhez kapcsolódóan pedig az épített környezeti nevelés fogalomkörének beemelését tűzte ki célul, kiemelve hazai jó gyakorlatokat, projekteket, módszertanokat, abból a célból, hogy gyakorlati példákon keresztül nyerjenek betekintést különböző szakterületen egyetemista fiatalok a témakörbe. Ennek keretein belül a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatói (művészetmenedzsment, építész, vizuális tanár) és az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- ás Óvóképző Karának hallgatói is bele láthattak az épített környezeti nevelés mibenlétébe különböző mélységben és keretek között. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem építészhallgatóinak korábban bemutatott projektje egy napos június eleji napon zárult, ahol felhelyezésre került a közösségi térre a ponyva is, amely enyhe árnyékot ad az erősen benapozott teraszon. Ez az a nap egy salátázós, limonádézós alkalommal egybekötött esemény volt, ahol a gyerekek bi...