Ugrás a fő tartalomra

MiniCity

Zseniális a kezdeményezés, mely a sokszor elérhetetlennek és veszélyesnek tűnő felnőttek világába avatja be a gyerekeket. A MiniCity interaktív kiállítást a volt Skála épületében lehet látogatni a Nyugati téren. A gyerekek kipróbálhatják a felnőttek szakmáit: lehetnek orvosok, tévériporterek, fodrászok, építkezésben vehetnek részt, autót szerelhetnek és elmehetnek bevásárolni, majd megfőzhetik, amit vettek, egyedül. Persze ezzel övék az ezekkel járó felelősség is.
Jól ismert tréningekről a pedagógiai/pszichológiai módszer, amikor helyet cserélnek az beosztottak-főnökök, egymás munkájának jobb megértése és a hatékonyabb csapatmunka céljából. Ez a módszer itt is remek lehetőséget szolgáltat, hogy gyerekek-felnőttek fejlesszék egymás iránti empátiájukat.

A szponzorációra külön figyelmet fektetnék, hiszen az egyes városrészek, szakmák és helyszíneik nevei egy-egy márkát hordoznak magukban. Például autót az Opel autószerelő műhelyben javíthatunk, fodrászkodni pedig a BioHairStudioban lehet. Öröm látni, amikor a profit orientált cégek és a társadalmi, pedagógiai célú kezdeményezések érdekei ilyen szerencsés módon tudnak találkozni.

Érdemes a MiniCity honlapját böngészni, mert sok érdekes információt találni a kiállításról.

Korosztály: 3-12 évesek
Belépő gyerekeknek: 2500 ft
kísérőknek: 500 ft
de a családi jegyekkel kedvezőbb áron is látogatható a kiállítás.

Megjegyzések

  1. részemről nem venném örömmel, ha a gyerkőcöm opel márkajelzésű szervizben próbálja ki játszásból az autószerelősdit - túl fiatal kor ez a márkahűség kialakításához (mert nagykorában mi mást fog venni, mint a gyerekkorban már kipróbált, bejáratott, vizuálisan az emlékezetbe beivódott logójú autót)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Így látjuk mi! És te hogyan látod?

  Így látjuk mi - épített környezeti nevelés című projektünk lezárult.  Mégis folytatódik tovább a Ti segítségetekkel! Interaktív kiadványunkkal mindenkit meghívunk egy közös játékra, gondolkozásra, mert kíváncsiak vagyunk Ti hogyan látjátok a környezetet, amely körülvesz titeket! Kiadványunkban röviden szemezgettünk azoktól, a különböző szakterületeken tanuló az egyetemistáktól, akikkel együtt dolgoztunk a folyamat során. Az ő történeteikbe kaphattok betekintést. Mindenkinek meg van a saját története, a saját lakókörnyezetében. Mindenkinek sajátos és egyben hasonló. Számos egyszerűen megragadható érzetet tapasztalhatunk, ha megfigyeljük a minket körülvevő részleteket. Tedd próbára te is magad! Meglátod milyen egyszerűen fedezhetsz fel új dolgokat, vagy jöhetsz rá arra hogyan viselkedsz nap, mint nap ugyanazon az útvonalon, séta közben, pusztán a környezeti körülmények miatt.  Gyere és fedezz fel velünk az alábbi füzetke segítségével: Így_látjuk_mi.pdf A kiadvány nyomta...

A készítés szerepe és formái a gyermekközösségekkel történő közösségi tervezésben

Szondacsomagok, eszközkészletek és prototípusok az Alakítsd az iskolád Veszprém! projektben Szilágyi-Nagy Anna, tájépítész, kultúrAktív Egyesület elnöke, Tübingeni Egyetem Jákli Eszter, tájépítész, Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem Mihály Regina, pedagógus, óraadó, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Absztrakt A kultúrAktív Egyesületnél az elmúlt években egyre többet foglalkozunk olyan szabadterek közösségi tervezésével, amelynek résztvevői gyermekközösségek. Cikkünkben először bemutatjuk a közösségi tervezés folyamatának lépéseit (Szilágyi-Nagy & Mihály, 2021) és az épített környezeti neveléssel ötvözött gyermekbarát módszertanunk megfontolásait, majd kitérünk a különböző készítési és alkotási folyamatok jelentőségére a gyerekek szabadtérrel kapcsolatos tapasztalatainak és tudásának szintetizálásában, a fejlesztési ötleteik bemutatásában és finomításában. Ezután Sanders és Stappers (2014) modellje alapján három, a közösségi tervezésben gyakran alkalmazott készítési formát mutatunk b...

Így látjuk mi - épített környezeti nevelés mindenkinek

  A  projekt céljaként az épített környezet és ember kapcsolatának megismerését,  ehhez kapcsolódóan pedig az épített környezeti nevelés fogalomkörének beemelését tűzte ki célul, kiemelve hazai jó gyakorlatokat, projekteket, módszertanokat, abból a célból, hogy gyakorlati példákon keresztül nyerjenek betekintést különböző szakterületen egyetemista fiatalok a témakörbe. Ennek keretein belül a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatói (művészetmenedzsment, építész, vizuális tanár) és az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- ás Óvóképző Karának hallgatói is bele láthattak az épített környezeti nevelés mibenlétébe különböző mélységben és keretek között. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem építészhallgatóinak korábban bemutatott projektje egy napos június eleji napon zárult, ahol felhelyezésre került a közösségi térre a ponyva is, amely enyhe árnyékot ad az erősen benapozott teraszon. Ez az a nap egy salátázós, limonádézós alkalommal egybekötött esemény volt, ahol a gyerekek bi...