A projekt céljaként az épített környezet és ember kapcsolatának megismerését, ehhez kapcsolódóan pedig az épített környezeti nevelés fogalomkörének beemelését tűzte ki célul, kiemelve hazai jó gyakorlatokat, projekteket, módszertanokat, abból a célból, hogy gyakorlati példákon keresztül nyerjenek betekintést különböző szakterületen egyetemista fiatalok a témakörbe.
Ennek keretein belül a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatói (művészetmenedzsment, építész, vizuális tanár) és az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- ás Óvóképző Karának hallgatói is bele láthattak az épített környezeti nevelés mibenlétébe különböző mélységben és keretek között.
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem építészhallgatóinak korábban bemutatott projektje egy napos június eleji napon zárult, ahol felhelyezésre került a közösségi térre a ponyva is, amely enyhe árnyékot ad az erősen benapozott teraszon.
Ez az a nap egy salátázós, limonádézós alkalommal egybekötött esemény volt, ahol a gyerekek birtokba vehették teret, beszélgethettek, játszhattak, hűsítőt fogyaszthattak és egészséges rágcsákat ehettek. A közösségi tervezés folyamata azonban itt nem ér véget. A tárgy elkészülte után fontos ezt ünnepi keretek között az egész iskola közösség számára megmutatni és bevonni őket a közös gondolkodásba. Fontos, hogy mindenki magáénak tudja érezze, örömmel használja az ápolt udvart, megtanulni óvni, karbantartani ezt. 2024-től szeretnénk folytatni az iskolával megkezdett közös együttműködést a gyerekek környezetének barátságosabbá változtatásának céljából. Mindezt együtt a gyerekekkel, tanáraikkal.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése