Ugrás a fő tartalomra

Épület - Belső terek

A következő pantomim játék jó módszer lehet a saját életterekhez kötődő érzések, funkciók és események tudatosítására. Szavak nélkül, érzékletesen fejezzük ki érzéseinket és tereink minőségét, valamint, hogy hogyan befolyásolnak minket mindennapi tereink.

Forrás: "get storied" képzés 

Hol vagyok?


Téma: belső terek felidézése 
A témával kapcsolatos tartalmak: a belső terek minőségét meghatározó tényezők (fények, színek, szagok, anyagok, tér mérete, bútorok, stb.) feltérképezése

Kompetenciák:  
  • belső terek minőségi tényezőinek érzékelése, meghatározása 
  • a terek atmoszférájának és hatásának érzékelése és kreatív kifejezése
  • térélmény kifejezése mozgással és mimikával
Módszer: pantomim

Forrás: Flickr.

Feladat: A foglalkozás pantomimjátékkal kezdődik. Az egyik résztvevő válasszon ki egy belső teret az otthonából (saját szoba, nappali, konyha, fürdő, garázs, kamra), majd mutogassa el a társainak, hogyan érzi magát ezen a helyen. A többieknek ki kell találniuk, hogy melyik helyiségre gondolt. Aki először kitalálja, az következik a sorban.
Miután mindenki elmutogatta a kiválasztott helyiséget, a gyerekek vitassák meg a látottakat. Hogyan érezték magukat a játék közben? Hogyan érzik magukat a helyiségben? Mik lehetnek a befolyásoló tényezők? A foglalkozásvezető adjon támpontokat a tényezők meghatározásához (fények, színek, anyagok, tér mérete, bútorok, stb.). Mindenki jegyezze fel magának, hogy milyen adottságokkal rendelkezik az általa kiválasztott tér.  Gondolja végig, hogy ezek hogyan befolyásolják hangulatát, ha ott tartózkodik, illetve milyen összefüggésben lehetnek a tér funkciójával. Végül a gyerekek közösen vitassák meg az eredményeket. 


Életkor: 7 éves kortól
Időtartam: 30 perc
Anyagszükséglet: papír, ceruza

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben

Életkor: 4-6 éves kor Időtartam: kb. 30 perc Anyagszükséglet: 1. olló, cellux, filctoll, pausz papír 2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető) 3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető) Előkészítés: - Cél:  Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben:  Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével Építészeti alapelvek/vonatkozás: Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja. A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremti...

Így látjuk mi! És te hogyan látod?

  Így látjuk mi - épített környezeti nevelés című projektünk lezárult.  Mégis folytatódik tovább a Ti segítségetekkel! Interaktív kiadványunkkal mindenkit meghívunk egy közös játékra, gondolkozásra, mert kíváncsiak vagyunk Ti hogyan látjátok a környezetet, amely körülvesz titeket! Kiadványunkban röviden szemezgettünk azoktól, a különböző szakterületeken tanuló az egyetemistáktól, akikkel együtt dolgoztunk a folyamat során. Az ő történeteikbe kaphattok betekintést. Mindenkinek meg van a saját története, a saját lakókörnyezetében. Mindenkinek sajátos és egyben hasonló. Számos egyszerűen megragadható érzetet tapasztalhatunk, ha megfigyeljük a minket körülvevő részleteket. Tedd próbára te is magad! Meglátod milyen egyszerűen fedezhetsz fel új dolgokat, vagy jöhetsz rá arra hogyan viselkedsz nap, mint nap ugyanazon az útvonalon, séta közben, pusztán a környezeti körülmények miatt.  Gyere és fedezz fel velünk az alábbi füzetke segítségével: Így_látjuk_mi.pdf A kiadvány nyomta...

A készítés szerepe és formái a gyermekközösségekkel történő közösségi tervezésben

Szondacsomagok, eszközkészletek és prototípusok az Alakítsd az iskolád Veszprém! projektben Szilágyi-Nagy Anna, tájépítész, kultúrAktív Egyesület elnöke, Tübingeni Egyetem Jákli Eszter, tájépítész, Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem Mihály Regina, pedagógus, óraadó, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Absztrakt A kultúrAktív Egyesületnél az elmúlt években egyre többet foglalkozunk olyan szabadterek közösségi tervezésével, amelynek résztvevői gyermekközösségek. Cikkünkben először bemutatjuk a közösségi tervezés folyamatának lépéseit (Szilágyi-Nagy & Mihály, 2021) és az épített környezeti neveléssel ötvözött gyermekbarát módszertanunk megfontolásait, majd kitérünk a különböző készítési és alkotási folyamatok jelentőségére a gyerekek szabadtérrel kapcsolatos tapasztalatainak és tudásának szintetizálásában, a fejlesztési ötleteik bemutatásában és finomításában. Ezután Sanders és Stappers (2014) modellje alapján három, a közösségi tervezésben gyakran alkalmazott készítési formát mutatunk b...