A következő pantomim játék jó módszer lehet a saját életterekhez kötődő érzések, funkciók és események tudatosítására. Szavak nélkül, érzékletesen fejezzük ki érzéseinket és tereink minőségét, valamint, hogy hogyan befolyásolnak minket mindennapi tereink.
Forrás: "get storied" képzés |
Hol vagyok?
Téma: belső terek felidézése
A témával kapcsolatos tartalmak: a belső terek minőségét meghatározó tényezők (fények, színek, szagok, anyagok, tér mérete, bútorok, stb.) feltérképezése
Kompetenciák:
- belső terek minőségi tényezőinek érzékelése, meghatározása
- a terek atmoszférájának és hatásának érzékelése és kreatív kifejezése
- térélmény kifejezése mozgással és mimikával
Feladat: A foglalkozás pantomimjátékkal kezdődik. Az egyik résztvevő válasszon ki egy belső teret az otthonából (saját szoba, nappali, konyha, fürdő, garázs, kamra), majd mutogassa el a társainak, hogyan érzi magát ezen a helyen. A többieknek ki kell találniuk, hogy melyik helyiségre gondolt. Aki először kitalálja, az következik a sorban.
Miután mindenki elmutogatta a kiválasztott helyiséget, a gyerekek vitassák meg a látottakat. Hogyan érezték magukat a játék közben? Hogyan érzik magukat a helyiségben? Mik lehetnek a befolyásoló tényezők? A foglalkozásvezető adjon támpontokat a tényezők meghatározásához (fények, színek, anyagok, tér mérete, bútorok, stb.). Mindenki jegyezze fel magának, hogy milyen adottságokkal rendelkezik az általa kiválasztott tér. Gondolja végig, hogy ezek hogyan befolyásolják hangulatát, ha ott tartózkodik, illetve milyen összefüggésben lehetnek a tér funkciójával. Végül a gyerekek közösen vitassák meg az eredményeket.
Életkor: 7 éves kortól
Időtartam: 30 perc
Anyagszükséglet: papír, ceruza
Megjegyzések
Megjegyzés küldése