Eszközök:
nagyméretű rajz vagy nyomtatvány az óvoda épületéről és környezetéről (csak a
körvonalakkal), rajzeszközök
Fejlesztési célok:
kreativitás fejlesztése, térbeli tájékozódóképesség fejlesztése, szókincsbővítés,
finommotorika fejlesztése, elvonatkoztatás, ábraalkotás, közös munka elkészítése, egymásra
figyelés
Építészeti tartalmak:
térbeli viszonyok, különböző épülettípusok, közterületek
Készítsünk elő egy térképet, amin az óvoda és annak szűkebb környezete látható
körvonalasan (használhatunk az internetről letöltött térképet is segítségnek), majd nézzük és beszéljük meg a térképet a gyerekekkel. Kezdjük
azzal a beszélgetést, hogy megkérdezzük, mi az a térkép, és mire szoktuk használni.
Ezután mutassuk meg, hogy ezen a térképen az óvoda és a környezete látható felülnézetből.
Biztassuk a gyerekeket, hogy próbálják olvasni a térképet, mi hol lehet, mit ismernek fel
rajta. Kezdjük az óvoda épületével, majd vizsgáljuk meg az óvodaépület környezetét.
Soroljuk fel közösen, hogy milyen épületek, közterek vannak az óvoda közelében. Mik voltak, azok a dolgok,
amiket szeretünk az óvoda környezetében, és mik a negatívumok, amit nem szeretünk?
Ezeket hogyan változtatnánk meg?
Ezután a gyerekek rajzeszközöket kapnak, és berajzolhatják a térképre a számukra fontos
helyszíneket (például csoportszoba vagy étkező az óvodában, játszótér, szobor, az utca,
amin reggel óvodába jönnek, stb.). Mindenkinek jusson egy-egy helyszín, elem, amit
berajzolhat. Ezután rajzolják be a kívánt változtatásokat, amik a beszélgetés
közben felmerültek.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése