A projekt céljaként az épített környezet és ember kapcsolatának megismerését, ehhez kapcsolódóan pedig az épített környezeti nevelés fogalomkörének beemelését tűzte ki célul, kiemelve hazai jó gyakorlatokat, projekteket, módszertanokat, abból a célból, hogy gyakorlati példákon keresztül nyerjenek betekintést különböző szakterületen hallgató fiatalok a témakörbe.
Ennek keretein belül a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatói (művészetmenedzsment, építész, vizuális tanár) és az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- ás Óvóképző Karának hallgatói is bele láthattak az épített környezeti nevelés mibenlétébe különböző mélységben és keretek között.
Az egyik, legintenzívebben bevont csoport Moholy-Nagy Művészeti Egyetem végzős Design- és Művészetmenedzsment szakos hallgatói, akik egy 2023. tavaszi, egész féléves tárgy keretében különféle projektekbe, módszertanokba kaptak betekintést, elméleti megalapozást követően. Az óra keretében számos vendégelőadóval találkozhattak, akik mind a téma szakértői. A kurzust Mihály Regina a kultúrAktív Egyesület tagja vezette és igyekezett minél szélesebb, témához kapcsolható projektet, szakértőt, területet megismertetni a hallgatókkal.
A kurzushoz többek között a kultúrAktív Egyesület elnöke, Szilágyi-Nagy Anna is csatlakozott, aki a közösségi tervezés fogalomkörébe, a fiatalok/ gyerekek korcsoportjával alkalmazható módszertanok lehetőségeibe adott elméleti betekintést. Ezután gyakorlatban próbálták ki a kultúrAktív Egyesület által fejlesztett társasjátékokat, melyeket iskolaudvarok átalakításához terveztek általános- és középiskolás korosztály számára.
A társasjátékok már több körben tesztelésre kerültek kisdiákok és egyetemisták által módszertani szempontból. Ezen az alkalmon a megjelenésen, a design olvashatóságán, az elemek használhatóságán és a játék érthetőségén volt a hangsúly. Erre gyűjtöttek össze meglátásokat, ötleteket a játék grafikai véglegesítéséhez, használatának egyszerűsítéséhez.
Az óra a kultúrAktív Egyesület „Így látjuk mi - épített környezeti nevelés mindenkinek” projektjén belül valósult meg a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése