Ugrás a fő tartalomra

a kultúrAktív Egyesületről



Egyesületünk célja az épített környezet közvetítését és megismertetését célzó innovatív módszerek kidolgozása, alkalmazása és átadása. Olyan projekteket kezdeményezünk és támogatunk, amelyek fokozzák a kultúra, a művészet és a minket körülvevő épített környezet iránti érzékenységet, a passzív szemlélődéssel szemben a kritikus, elemző befogadást és értelmezést segítik elő. Hazánkban az elsők között foglalkozunk az épített környezeti neveléssel, amely a környezeti nevelést kiegészítve és az elvárosiasodás jelenségére reflektálva vizsgálja és értelmezi a városi környezetet.
Az egyesületet a Robert Bosch Alapítvány ösztöndíjas kulturális menedzsereiként hoztuk létre 2010-ben. Azóta számos hazai és nemzetközi projektben és szakmai fórumon vettünk részt, aktív kutatói munkát végzünk, szakkönyveket és gyerekkönyveket publikálunk, valamint gyerekeket és pedagógusokat célzó programokat szervezünk.

Szeretnénk, ha az Épített környezeti nevelés blog, az Egyesület céljaival párhuzamosan, ernyőként fogná össze a hasonló kezdeményezéseket, hogy mások számára is elérhetőek és használhatóak legyenek a kutatások, publikációk, pedagógiai foglalkozások tapasztalatai és eredményei.
Blogunkon minden olyan szakmai és pedagógiai eseményt (kiállítás, fesztivál, könyv, gyermekprogram, játék, pályázat, konferencia) gyűjtünk, illetve közzé teszünk, amely kötődik az épített környezethez, építészeti-urbanisztikai neveléshez, örökségpedagógiához, művészetpedagógiához, szabadtéri múzeumpedagógiához, városkommunikációhoz és városi identitáshoz. Emellett a kultúrAktív aktuális projektjeiről is hírt adunk blogunkon.


Ha összezavarodtál, és nem tudod, hogy mit is jelent az épített környezeti nevelés, akkor figyelmedbe ajánljuk a módszertan bemutatását a mi az épített környezeti nevelés fül alatt.


Ha pedig szeretnéd kipróbálni gyerekfoglalkozásaidon, óráidon az épített környezeti nevelést, akkor figyelmedbe ajánljuk a módszertani börze fül alatt található játékokat, módszereket, amiket most kezdtünk el összegyűjteni magyar nyelven.


Minden hasonló kezdeményezésre nyitottak vagyunk, szívesen segítünk, szakértünk, ha tudunk.


Ha részletesebb információra van szükséged a kultúrAktív Egyesületről, akkor a honlapunk megtalálsz minket:
www.kulturaktiv.hu

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Így látjuk mi! És te hogyan látod?

  Így látjuk mi - épített környezeti nevelés című projektünk lezárult.  Mégis folytatódik tovább a Ti segítségetekkel! Interaktív kiadványunkkal mindenkit meghívunk egy közös játékra, gondolkozásra, mert kíváncsiak vagyunk Ti hogyan látjátok a környezetet, amely körülvesz titeket! Kiadványunkban röviden szemezgettünk azoktól, a különböző szakterületeken tanuló az egyetemistáktól, akikkel együtt dolgoztunk a folyamat során. Az ő történeteikbe kaphattok betekintést. Mindenkinek meg van a saját története, a saját lakókörnyezetében. Mindenkinek sajátos és egyben hasonló. Számos egyszerűen megragadható érzetet tapasztalhatunk, ha megfigyeljük a minket körülvevő részleteket. Tedd próbára te is magad! Meglátod milyen egyszerűen fedezhetsz fel új dolgokat, vagy jöhetsz rá arra hogyan viselkedsz nap, mint nap ugyanazon az útvonalon, séta közben, pusztán a környezeti körülmények miatt.  Gyere és fedezz fel velünk az alábbi füzetke segítségével: Így_látjuk_mi.pdf A kiadvány nyomta...

A készítés szerepe és formái a gyermekközösségekkel történő közösségi tervezésben

Szondacsomagok, eszközkészletek és prototípusok az Alakítsd az iskolád Veszprém! projektben Szilágyi-Nagy Anna, tájépítész, kultúrAktív Egyesület elnöke, Tübingeni Egyetem Jákli Eszter, tájépítész, Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem Mihály Regina, pedagógus, óraadó, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Absztrakt A kultúrAktív Egyesületnél az elmúlt években egyre többet foglalkozunk olyan szabadterek közösségi tervezésével, amelynek résztvevői gyermekközösségek. Cikkünkben először bemutatjuk a közösségi tervezés folyamatának lépéseit (Szilágyi-Nagy & Mihály, 2021) és az épített környezeti neveléssel ötvözött gyermekbarát módszertanunk megfontolásait, majd kitérünk a különböző készítési és alkotási folyamatok jelentőségére a gyerekek szabadtérrel kapcsolatos tapasztalatainak és tudásának szintetizálásában, a fejlesztési ötleteik bemutatásában és finomításában. Ezután Sanders és Stappers (2014) modellje alapján három, a közösségi tervezésben gyakran alkalmazott készítési formát mutatunk b...

Így látjuk mi - épített környezeti nevelés mindenkinek

  A  projekt céljaként az épített környezet és ember kapcsolatának megismerését,  ehhez kapcsolódóan pedig az épített környezeti nevelés fogalomkörének beemelését tűzte ki célul, kiemelve hazai jó gyakorlatokat, projekteket, módszertanokat, abból a célból, hogy gyakorlati példákon keresztül nyerjenek betekintést különböző szakterületen egyetemista fiatalok a témakörbe. Ennek keretein belül a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatói (művészetmenedzsment, építész, vizuális tanár) és az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- ás Óvóképző Karának hallgatói is bele láthattak az épített környezeti nevelés mibenlétébe különböző mélységben és keretek között. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem építészhallgatóinak korábban bemutatott projektje egy napos június eleji napon zárult, ahol felhelyezésre került a közösségi térre a ponyva is, amely enyhe árnyékot ad az erősen benapozott teraszon. Ez az a nap egy salátázós, limonádézós alkalommal egybekötött esemény volt, ahol a gyerekek bi...