Ugrás a fő tartalomra

Dunatanösvény by Valyo

A pénteki Duna témás Budapest Deisgn Meetupon derült ki, hogy június 29-én nyílik az új Dunatanösvény, amelyet a Valyo (=Város+Folyó) csapata szervezett meg olyan együttműködő partnerek segítségével, mint az esztergomi Duna Múzeum, a MAHART és a Placcc Fesztivál. A tanösvény október 3-áig lesz látogatható. Addig pedig 3 hónapon keresztül különböző rendezvények színesítik a programot. Ennek részleteiről a szervezők a későbbiekben adnak tájékoztatást az internetes oldalaikon (facebook, honlap). Megjegyzendő még az igényes grafikai arculata a programnak.

A Dunatanösvény honlapján az alábbi információkat tudjuk meg:

"A Duna Tanösvény egy 11 pontból álló, informatív sétatúra a Margit-híd és a Petőfi-híd között a budapesti Duna-parton. A tanösvény egyes pontjain fiatal kortárs képzőművészek, grafikusok, építészek munkái mesélik el a Duna történetét, jelenét és elképzelt jövőjét. Bepillanthatsz a régmúlt Duna-part szórakozási formáiba, a folyó természeti kincseibe és megismerheted a dunai legendákat is. Egyedül vagy baráti társasággal is nekivághatsz, gyalogolhatsz vagy bringázhatsz, útba ejthetsz akár csak egy-két pontot, vagy végigmehetsz az egész útvonalon. Ha megpihennél, várunk a Belgrád rakparti nemzetközi hajóállomáson! A stégen ledőlhetsz a növényekkel körbevett hatalmas nyugágyon, társasjátékozhatsz, sőt akár még a randidat is odaszervezheted. A lényeg, hogy élvezd Budapest belvárosának legnagyobb természeti kincsét, a Dunát!"

A Dunatanösvény helyszínei:

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben

Életkor: 4-6 éves kor Időtartam: kb. 30 perc Anyagszükséglet: 1. olló, cellux, filctoll, pausz papír 2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető) 3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető) Előkészítés: - Cél:  Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben:  Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével Építészeti alapelvek/vonatkozás: Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja. A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremtik meg az egyes form

Ki hol lakik? - feladat ovisoknak

Mondjuk el Szabó Magda Ki hol lakik? című versét a gyerekeknek. Azután beszélgessünk arról, milyen állatokról hallottak a versben? Melyik állat hol lakik? Ki melyik állat lenne a versben szereplők közül a legszívesebben és miért? Ki hol élne leginkább?  Eszközök: Szabó Magda: Ki hol lakik? című verse.  Fejlesztési célok: auditív figyelem fejlesztése, reakció, interakció gyorsaságának fokozása, fantázia fejlesztés, belső képek mozgósítása, beleérző képesség fejlesztése, irodalmi nevelés, anyanyelvi nevelés, állatok lakóhelyének megismerése irodalmi szövegen keresztül Építészeti tartalmak: élőhelyek, otthon, természetes anyagok A vers felolvasása után megbeszéljük a gyerekekkel, hogy mit figyeltek meg a vershallgatás során.  Sorolják föl az állatokat, és nevezzék meg, hogy melyik hol lakik. Ha megneveztek egy állatot és a lakóhelyét, akkor kikereshetjük a megfelelő képeket. Ez vizuális mankót biztosít. Miután minden állatot és lakóhelyeiket sikerült megnevezniük a gyer

Gyermek és hang

  A székesfehérvári Lánczos Kornél Gimnázium tetőtér-beépítése Az iskolák oktatási gyakorlatában egyre meghatározóbb szerepet kapnak az olyan változatosabb, frontális oktatáson túlmutató pedagógiai módszerek, amelyek új igényeket támasztanak a tanulás fizikai környezete felé. A korábbiakban főleg tanári előadásra szolgáló tantermek és közlekedésre használt folyosók nemcsak téri kialakításuk, de akusztikai komfortjuk miatt sem ideálisak az egyénileg, párban és kiscsoportban zajló összetettebb tanulási folyamatok számára. A hagyományos osztálytermekben a falak és a mennyezet a kívánatoshoz képest sokszoros mértékben veri vissza a hangokat. Ez azért jelent problémát, mert bár a terem elején ülők kiválóan értik a tanár beszédét, de az utolsó padokban a diákok a közvetlen és a visszaverődő hangok olyan keverékét kapják, amelyből nehezen tudják „kihámozni” a tanár szavait. Hogy érzékeljük a probléma súlyosságát: A szakértők becslése szerint az átlagos hazai osztálytermek hátsó soraiban a tan