Ugrás a fő tartalomra

Dunatanösvény by Valyo

A pénteki Duna témás Budapest Deisgn Meetupon derült ki, hogy június 29-én nyílik az új Dunatanösvény, amelyet a Valyo (=Város+Folyó) csapata szervezett meg olyan együttműködő partnerek segítségével, mint az esztergomi Duna Múzeum, a MAHART és a Placcc Fesztivál. A tanösvény október 3-áig lesz látogatható. Addig pedig 3 hónapon keresztül különböző rendezvények színesítik a programot. Ennek részleteiről a szervezők a későbbiekben adnak tájékoztatást az internetes oldalaikon (facebook, honlap). Megjegyzendő még az igényes grafikai arculata a programnak.

A Dunatanösvény honlapján az alábbi információkat tudjuk meg:

"A Duna Tanösvény egy 11 pontból álló, informatív sétatúra a Margit-híd és a Petőfi-híd között a budapesti Duna-parton. A tanösvény egyes pontjain fiatal kortárs képzőművészek, grafikusok, építészek munkái mesélik el a Duna történetét, jelenét és elképzelt jövőjét. Bepillanthatsz a régmúlt Duna-part szórakozási formáiba, a folyó természeti kincseibe és megismerheted a dunai legendákat is. Egyedül vagy baráti társasággal is nekivághatsz, gyalogolhatsz vagy bringázhatsz, útba ejthetsz akár csak egy-két pontot, vagy végigmehetsz az egész útvonalon. Ha megpihennél, várunk a Belgrád rakparti nemzetközi hajóállomáson! A stégen ledőlhetsz a növényekkel körbevett hatalmas nyugágyon, társasjátékozhatsz, sőt akár még a randidat is odaszervezheted. A lényeg, hogy élvezd Budapest belvárosának legnagyobb természeti kincsét, a Dunát!"

A Dunatanösvény helyszínei:

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben

Életkor: 4-6 éves kor Időtartam: kb. 30 perc Anyagszükséglet: 1. olló, cellux, filctoll, pausz papír 2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető) 3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető) Előkészítés: - Cél:  Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben:  Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével Építészeti alapelvek/vonatkozás: Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja. A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremti...

Így látjuk mi! És te hogyan látod?

  Így látjuk mi - épített környezeti nevelés című projektünk lezárult.  Mégis folytatódik tovább a Ti segítségetekkel! Interaktív kiadványunkkal mindenkit meghívunk egy közös játékra, gondolkozásra, mert kíváncsiak vagyunk Ti hogyan látjátok a környezetet, amely körülvesz titeket! Kiadványunkban röviden szemezgettünk azoktól, a különböző szakterületeken tanuló az egyetemistáktól, akikkel együtt dolgoztunk a folyamat során. Az ő történeteikbe kaphattok betekintést. Mindenkinek meg van a saját története, a saját lakókörnyezetében. Mindenkinek sajátos és egyben hasonló. Számos egyszerűen megragadható érzetet tapasztalhatunk, ha megfigyeljük a minket körülvevő részleteket. Tedd próbára te is magad! Meglátod milyen egyszerűen fedezhetsz fel új dolgokat, vagy jöhetsz rá arra hogyan viselkedsz nap, mint nap ugyanazon az útvonalon, séta közben, pusztán a környezeti körülmények miatt.  Gyere és fedezz fel velünk az alábbi füzetke segítségével: Így_látjuk_mi.pdf A kiadvány nyomta...

A készítés szerepe és formái a gyermekközösségekkel történő közösségi tervezésben

Szondacsomagok, eszközkészletek és prototípusok az Alakítsd az iskolád Veszprém! projektben Szilágyi-Nagy Anna, tájépítész, kultúrAktív Egyesület elnöke, Tübingeni Egyetem Jákli Eszter, tájépítész, Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem Mihály Regina, pedagógus, óraadó, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Absztrakt A kultúrAktív Egyesületnél az elmúlt években egyre többet foglalkozunk olyan szabadterek közösségi tervezésével, amelynek résztvevői gyermekközösségek. Cikkünkben először bemutatjuk a közösségi tervezés folyamatának lépéseit (Szilágyi-Nagy & Mihály, 2021) és az épített környezeti neveléssel ötvözött gyermekbarát módszertanunk megfontolásait, majd kitérünk a különböző készítési és alkotási folyamatok jelentőségére a gyerekek szabadtérrel kapcsolatos tapasztalatainak és tudásának szintetizálásában, a fejlesztési ötleteik bemutatásában és finomításában. Ezután Sanders és Stappers (2014) modellje alapján három, a közösségi tervezésben gyakran alkalmazott készítési formát mutatunk b...