Ugrás a fő tartalomra

Vizet!

Ki mire vágyik ebben a hőségben?
Gondolom, legtöbbünknek a víz szerepelne első helyen a kívánságlistáján...




















A bécsi gyerekek szerencsések, rendelkezésükre áll egy ingyenesen használható hatalmas területen (5000 m2) fekvő vizes játszótér. A helyszín a mesterségesen kialakított Duna-sziget, amely manapság a legnépszerűbb szabadidős helyszíne a bécsieknek: van itt strand, grillező helyek, bárok, lehet biciklizni, görkorcsolyázni, sétálni a természetben.























Több egymásra fűzött részből épül fel a terület. Áll egy domb tetején egy szélturbinával és meredek hegyi patak folyik le róla, messze ellátni innen a városba. Lejőve a dombról különböző vízzel kapcsolatos technikai eszközzel kísérletezhetnek a gyerekek. Lehet talajvizet szivattyúzni, van szökőkút ugráló, mely vizet permetez, bonyolult vályúszerkezetek. A hegyi patak lassú folyóvá terebélyesedik, melynek szabályozni lehet a vízáramlását, végül pedig egy nagyobb méretű tavat táplál. A dombról egy vízesés is aláhullik, efölött egy 15 m hosszú függőhídon lehet átkelni.





















A tavon egy kábellel húzható tutaj úszik, mellette egy bronzból készült pontyfej permetez vizet. A tó sekély és áramlása csekély, így az úszni nem tudó gyerekeket sem kell félteni. A vízfelület részben nádassal fedett.

A nagyobb medencében új partvonalat, szigeteket lehet létrehozni homokkal, kövekkel, és persze várat is lehet építeni.

A piciknek egy elkerített biztonságos vizes-homokos területet készítettek fajátékokkal, ez napellenzőkkel védett.
A szülőknek nyugágyak és padok állnak rendelkezésre, és azon sem kell izgulniuk, hogy sárosak lesznek a gyerekek, mert a zuhanyzókban és a lábmosóknál a játék végén meg lehet őket mosdatni.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben

Életkor: 4-6 éves kor Időtartam: kb. 30 perc Anyagszükséglet: 1. olló, cellux, filctoll, pausz papír 2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető) 3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető) Előkészítés: - Cél:  Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben:  Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével Építészeti alapelvek/vonatkozás: Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja. A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremti...

Így látjuk mi! És te hogyan látod?

  Így látjuk mi - épített környezeti nevelés című projektünk lezárult.  Mégis folytatódik tovább a Ti segítségetekkel! Interaktív kiadványunkkal mindenkit meghívunk egy közös játékra, gondolkozásra, mert kíváncsiak vagyunk Ti hogyan látjátok a környezetet, amely körülvesz titeket! Kiadványunkban röviden szemezgettünk azoktól, a különböző szakterületeken tanuló az egyetemistáktól, akikkel együtt dolgoztunk a folyamat során. Az ő történeteikbe kaphattok betekintést. Mindenkinek meg van a saját története, a saját lakókörnyezetében. Mindenkinek sajátos és egyben hasonló. Számos egyszerűen megragadható érzetet tapasztalhatunk, ha megfigyeljük a minket körülvevő részleteket. Tedd próbára te is magad! Meglátod milyen egyszerűen fedezhetsz fel új dolgokat, vagy jöhetsz rá arra hogyan viselkedsz nap, mint nap ugyanazon az útvonalon, séta közben, pusztán a környezeti körülmények miatt.  Gyere és fedezz fel velünk az alábbi füzetke segítségével: Így_látjuk_mi.pdf A kiadvány nyomta...

A készítés szerepe és formái a gyermekközösségekkel történő közösségi tervezésben

Szondacsomagok, eszközkészletek és prototípusok az Alakítsd az iskolád Veszprém! projektben Szilágyi-Nagy Anna, tájépítész, kultúrAktív Egyesület elnöke, Tübingeni Egyetem Jákli Eszter, tájépítész, Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem Mihály Regina, pedagógus, óraadó, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Absztrakt A kultúrAktív Egyesületnél az elmúlt években egyre többet foglalkozunk olyan szabadterek közösségi tervezésével, amelynek résztvevői gyermekközösségek. Cikkünkben először bemutatjuk a közösségi tervezés folyamatának lépéseit (Szilágyi-Nagy & Mihály, 2021) és az épített környezeti neveléssel ötvözött gyermekbarát módszertanunk megfontolásait, majd kitérünk a különböző készítési és alkotási folyamatok jelentőségére a gyerekek szabadtérrel kapcsolatos tapasztalatainak és tudásának szintetizálásában, a fejlesztési ötleteik bemutatásában és finomításában. Ezután Sanders és Stappers (2014) modellje alapján három, a közösségi tervezésben gyakran alkalmazott készítési formát mutatunk b...