Több hónap munka, közös gondolkodás, építő viták, döntések sorozata és persze sok-sok játék után végre célegyenesbe érkeztünk! Március első hétvégéjén, egy héttel a bemutató előtt már főpróbát tarthattunk a ParticiPécs városfejlesztő játékkal. Sirály Dóri fantasztikus játéktáblát készített, ami színes, vidám, követhető… és pixeles! A pixelek a ParticiPécs játék vizuális megjelenésének fő elemei, ettől lesz vidám, mozgalmas és felismerhető.
A játéktáblát kinyomtattuk A0
méretben és összegyűjtöttük a játékhoz szükséges kellékeket. Több menetet
játszottunk a hétvégén, amik során folyamatosan javítottuk, finomítottuk a
szabályokat, javaslatokat gyűjtöttünk a játéktábla módosításával kapcsolatban,
kipróbáltunk különböző játék-variációkat, vagyis folyamatosan tökéletesítettük
a játékot.
A pénteki játékok során még sok
dolgunk akadt: b e kellett állítani a játékmenet hosszát, a pontozásokat, a fejlesztési feladatok nehézségét, a haladás gyorsaságát, ütemét, hiszen ezeket mind csak a valódi játék közben lehet igazán érzékelni. Kipróbáltuk sokféleképpen a játékot és igyekeztünk úgy beállítani a játékmenetet, hogy az folyamatosan élvezetes legyen… vagyis, hogy a játékosok folyamatosan a flow-csatornában legyenek. A szombati próbajátékra azonban már hívtunk családtagokat is, és ez a menet már valóban fantasztikus játékélményt nyújtott!
Ahhoz azonban, hogy a játék
teljes legyen, még néhány feladatot el kellett végeznünk. Először is ki kellett
találnunk a játékkaraktereket, a játékosok ugyanis egy-egy fiktív karakter
bőrébe bújva változtathatják meg a várost…
A másik feladat pedig a
szerencsekártyák írása volt. A játéknak rendkívül fontos elemei szerencsekártyák,
hiszen egyrészt ezek gördítik előre a játék sztoriját, másrészt pedig ezek
tartalmazzák a pedagógiai tartalmakat. Ezért fontos, hogy a kártyák érdekesek
legyenek, Pécshez kapcsolódjanak, és olyan üzenetük legyen, amelyből a
játékosok tanulhatnak a városról, a városfejlesztésről, és arról, hogy ők maguk
mit tehetnek a város konstruktív alakításáért.
Réka ismét szórakoztató kreatív
írás gyakorlatokat hozott nekünk. Ezeknek köszönhetően az írás közben sokat
nevettünk, és valóban sok jó gondolat és izgalmas történet született, amik a
szerencsekártyák alapját képezték. Íme néhány példa:
Megelégelted, hogy az emberek elszórják a szemetet. Kitaláltál egy olyan
akciót, amivel pozitívan hívhatod fel a figyelmet a problémára: a barátaiddal
bejártátok a várost, és ha nagyobb szemetet találtatok az utcán, átkötöttétek
piros masnival, mintha ajándék volna. Az akcióról még a Dunántúli napló is
beszámolt. Kapsz egy építőelemet!
Sokáig buliztál az Est Caféban. Fáradt vagy, a
következő körben ezért kettővel kevesebbet tudsz csak lépni.
Kicserélik a gázvezetékeket a Klimó György utcában. A munkálatok során
római kori leletekre bukkantak, ezért az útlezárás elhúzódik. Egyik játékos sem
haladhat át ezen a szakaszon (A Barbakán-körforgalomtól a Zsolnay szobornál
lévő körforgalomig) 4 körön át.
Miután minden feladatot
elvégeztünk, megírtuk a profilkártyákat a játékkarakterekkel, a szerencsekártyákat
a vicces történetekkel, és miután sikerült finomítani úgy a játékszabályokat,
hogy a játékélmény a lehető legélvezetesebb legyen, nem maradt más feladat
hátra, mint megbeszélni és megtervezni a szombati bemutatót.
Kiosztottuk a feladatokat, megbeszéltük a moderáló
szabályokat és vártuk a nagy napot…
Folyt. köv.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése