Ugrás a fő tartalomra

ParticiPécs – hetedik workshop (főpróba)

Több hónap munka, közös gondolkodás, építő viták, döntések sorozata és persze sok-sok játék után végre célegyenesbe érkeztünk! Március első hétvégéjén, egy héttel a bemutató előtt már főpróbát tarthattunk a ParticiPécs városfejlesztő játékkal. Sirály Dóri fantasztikus játéktáblát készített, ami színes, vidám, követhető… és pixeles! A pixelek a ParticiPécs játék vizuális megjelenésének fő elemei, ettől lesz vidám, mozgalmas és felismerhető.


A játéktáblát kinyomtattuk A0 méretben és összegyűjtöttük a játékhoz szükséges kellékeket. Több menetet játszottunk a hétvégén, amik során folyamatosan javítottuk, finomítottuk a szabályokat, javaslatokat gyűjtöttünk a játéktábla módosításával kapcsolatban, kipróbáltunk különböző játék-variációkat, vagyis folyamatosan tökéletesítettük a játékot.



A pénteki játékok során még sok dolgunk akadt: be kellett állítani a játékmenet hosszát, a pontozásokat, a fejlesztési feladatok nehézségét, a haladás gyorsaságát, ütemét, hiszen ezeket mind csak a valódi játék közben lehet igazán érzékelni. Kipróbáltuk sokféleképpen a játékot és igyekeztünk úgy beállítani a játékmenetet, hogy az folyamatosan élvezetes legyen… vagyis, hogy a játékosok folyamatosan a flow-csatornában legyenek. A szombati próbajátékra azonban már hívtunk családtagokat is, és ez a menet már valóban fantasztikus játékélményt nyújtott!


Ahhoz azonban, hogy a játék teljes legyen, még néhány feladatot el kellett végeznünk. Először is ki kellett találnunk a játékkaraktereket, a játékosok ugyanis egy-egy fiktív karakter bőrébe bújva változtathatják meg a várost…



A másik feladat pedig a szerencsekártyák írása volt. A játéknak rendkívül fontos elemei szerencsekártyák, hiszen egyrészt ezek gördítik előre a játék sztoriját, másrészt pedig ezek tartalmazzák a pedagógiai tartalmakat. Ezért fontos, hogy a kártyák érdekesek legyenek, Pécshez kapcsolódjanak, és olyan üzenetük legyen, amelyből a játékosok tanulhatnak a városról, a városfejlesztésről, és arról, hogy ők maguk mit tehetnek a város konstruktív alakításáért. 

Réka ismét szórakoztató kreatív írás gyakorlatokat hozott nekünk. Ezeknek köszönhetően az írás közben sokat nevettünk, és valóban sok jó gondolat és izgalmas történet született, amik a szerencsekártyák alapját képezték. Íme néhány példa:

Megelégelted, hogy az emberek elszórják a szemetet. Kitaláltál egy olyan akciót, amivel pozitívan hívhatod fel a figyelmet a problémára: a barátaiddal bejártátok a várost, és ha nagyobb szemetet találtatok az utcán, átkötöttétek piros masnival, mintha ajándék volna. Az akcióról még a Dunántúli napló is beszámolt. Kapsz egy építőelemet!

Önkénteskedtél a Múzeumok Éjszakáján. A Káptalan utcai Zsolnay Múzeum kertjében őrizted a pirogránit oroszlánokat egész éjjel. Lépj egyből egy általad választott fejlesztési mezőre!

Sokáig buliztál az Est Caféban. Fáradt vagy, a következő körben ezért kettővel kevesebbet tudsz csak lépni.

Kicserélik a gázvezetékeket a Klimó György utcában. A munkálatok során római kori leletekre bukkantak, ezért az útlezárás elhúzódik. Egyik játékos sem haladhat át ezen a szakaszon (A Barbakán-körforgalomtól a Zsolnay szobornál lévő körforgalomig) 4 körön át.



Miután minden feladatot elvégeztünk, megírtuk a profilkártyákat a játékkarakterekkel, a szerencsekártyákat a vicces történetekkel, és miután sikerült finomítani úgy a játékszabályokat, hogy a játékélmény a lehető legélvezetesebb legyen, nem maradt más feladat hátra, mint megbeszélni és megtervezni a szombati bemutatót.  


Kiosztottuk a feladatokat, megbeszéltük a moderáló szabályokat és vártuk a nagy napot…


Folyt. köv. 




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben

Életkor: 4-6 éves kor Időtartam: kb. 30 perc Anyagszükséglet: 1. olló, cellux, filctoll, pausz papír 2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető) 3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető) Előkészítés: - Cél:  Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben:  Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével Építészeti alapelvek/vonatkozás: Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja. A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremtik meg az egyes form

Ki hol lakik? - feladat ovisoknak

Mondjuk el Szabó Magda Ki hol lakik? című versét a gyerekeknek. Azután beszélgessünk arról, milyen állatokról hallottak a versben? Melyik állat hol lakik? Ki melyik állat lenne a versben szereplők közül a legszívesebben és miért? Ki hol élne leginkább?  Eszközök: Szabó Magda: Ki hol lakik? című verse.  Fejlesztési célok: auditív figyelem fejlesztése, reakció, interakció gyorsaságának fokozása, fantázia fejlesztés, belső képek mozgósítása, beleérző képesség fejlesztése, irodalmi nevelés, anyanyelvi nevelés, állatok lakóhelyének megismerése irodalmi szövegen keresztül Építészeti tartalmak: élőhelyek, otthon, természetes anyagok A vers felolvasása után megbeszéljük a gyerekekkel, hogy mit figyeltek meg a vershallgatás során.  Sorolják föl az állatokat, és nevezzék meg, hogy melyik hol lakik. Ha megneveztek egy állatot és a lakóhelyét, akkor kikereshetjük a megfelelő képeket. Ez vizuális mankót biztosít. Miután minden állatot és lakóhelyeiket sikerült megnevezniük a gyer

Gyermek és hang

  A székesfehérvári Lánczos Kornél Gimnázium tetőtér-beépítése Az iskolák oktatási gyakorlatában egyre meghatározóbb szerepet kapnak az olyan változatosabb, frontális oktatáson túlmutató pedagógiai módszerek, amelyek új igényeket támasztanak a tanulás fizikai környezete felé. A korábbiakban főleg tanári előadásra szolgáló tantermek és közlekedésre használt folyosók nemcsak téri kialakításuk, de akusztikai komfortjuk miatt sem ideálisak az egyénileg, párban és kiscsoportban zajló összetettebb tanulási folyamatok számára. A hagyományos osztálytermekben a falak és a mennyezet a kívánatoshoz képest sokszoros mértékben veri vissza a hangokat. Ez azért jelent problémát, mert bár a terem elején ülők kiválóan értik a tanár beszédét, de az utolsó padokban a diákok a közvetlen és a visszaverődő hangok olyan keverékét kapják, amelyből nehezen tudják „kihámozni” a tanár szavait. Hogy érzékeljük a probléma súlyosságát: A szakértők becslése szerint az átlagos hazai osztálytermek hátsó soraiban a tan