Ugrás a fő tartalomra

Vizes Város, Budapest – a pályázat első akciónapja

Duna-nap – Fejre állítottuk a Dunát!

Eredményesen zárult a Vizes város, Budapest – projekt első akciónapja: a nemzetközi Duna-nap alkalmából, a pályázat első feladatához tartozó felfedezőcsomag részeként fejre állítottuk a Dunát a Kopaszi-gát partjáról.

Camera obscura volt nálunk, és nem féltünk használni :)

Mintapéldányaink is nagy sikert arattak a jelen lévő pályázóink és az arra járók körében is. A húzva-tolva fókuszáló csőtől a “krokodilfejig”, a sötét dobozokban képződő fejtetőre állt világ képélményét Bölcskey Miklós performansza fokozta: az interaktív, embernagyságú fénycsapdát maguk a kíváncsiskodók állították fel, a fekete lepel alatti hőség sem állta útját a kísérletezésnek – a saját, helyben “gyártott” lyukkamerákkal remek művészfotók készültek.

A camera-obscura sorozat zárásaként a Magyar Sárkányhajó Szövetség hajóján Bölcskey Miklós vízre száll, hogy camera obscurával képeket készítsen a Lágymányosi-öböl körül a Dunáról és a Dunapartról. Mi pedig kameráinkkal követjük őt, és kérdezünk - a készülő rövidfilmből  további technikai részletek is kiderülnek majd.
 

A Kopaszi-gáton volt a Mindspace és a Danube-Flow is a Dunához kapcsolódó felfedező- és ügyességi játékaival. Róluk is többet megtudhattok, ha ellátogattok facebook-oldalukra.

Részletek (és még több fotó) a facebook-oldalunkon és honlapunkon:
www.vizesvarosbudapest.hu 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben

Életkor: 4-6 éves kor Időtartam: kb. 30 perc Anyagszükséglet: 1. olló, cellux, filctoll, pausz papír 2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető) 3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető) Előkészítés: - Cél:  Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben:  Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével Építészeti alapelvek/vonatkozás: Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja. A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremti...

Így látjuk mi! És te hogyan látod?

  Így látjuk mi - épített környezeti nevelés című projektünk lezárult.  Mégis folytatódik tovább a Ti segítségetekkel! Interaktív kiadványunkkal mindenkit meghívunk egy közös játékra, gondolkozásra, mert kíváncsiak vagyunk Ti hogyan látjátok a környezetet, amely körülvesz titeket! Kiadványunkban röviden szemezgettünk azoktól, a különböző szakterületeken tanuló az egyetemistáktól, akikkel együtt dolgoztunk a folyamat során. Az ő történeteikbe kaphattok betekintést. Mindenkinek meg van a saját története, a saját lakókörnyezetében. Mindenkinek sajátos és egyben hasonló. Számos egyszerűen megragadható érzetet tapasztalhatunk, ha megfigyeljük a minket körülvevő részleteket. Tedd próbára te is magad! Meglátod milyen egyszerűen fedezhetsz fel új dolgokat, vagy jöhetsz rá arra hogyan viselkedsz nap, mint nap ugyanazon az útvonalon, séta közben, pusztán a környezeti körülmények miatt.  Gyere és fedezz fel velünk az alábbi füzetke segítségével: Így_látjuk_mi.pdf A kiadvány nyomta...

A készítés szerepe és formái a gyermekközösségekkel történő közösségi tervezésben

Szondacsomagok, eszközkészletek és prototípusok az Alakítsd az iskolád Veszprém! projektben Szilágyi-Nagy Anna, tájépítész, kultúrAktív Egyesület elnöke, Tübingeni Egyetem Jákli Eszter, tájépítész, Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem Mihály Regina, pedagógus, óraadó, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Absztrakt A kultúrAktív Egyesületnél az elmúlt években egyre többet foglalkozunk olyan szabadterek közösségi tervezésével, amelynek résztvevői gyermekközösségek. Cikkünkben először bemutatjuk a közösségi tervezés folyamatának lépéseit (Szilágyi-Nagy & Mihály, 2021) és az épített környezeti neveléssel ötvözött gyermekbarát módszertanunk megfontolásait, majd kitérünk a különböző készítési és alkotási folyamatok jelentőségére a gyerekek szabadtérrel kapcsolatos tapasztalatainak és tudásának szintetizálásában, a fejlesztési ötleteik bemutatásában és finomításában. Ezután Sanders és Stappers (2014) modellje alapján három, a közösségi tervezésben gyakran alkalmazott készítési formát mutatunk b...