Ugrás a fő tartalomra

Smart City Konferencia, Mind the Game, 2014. október 6-7.

Gamification, azaz játékosítás mint eszköz  a közösségi bevonás, aktivizálás és tervezés gyakorlatának témájában egész napos konferenciát rendezett a Mindspace csapata 2014. október 7-én. A kultúrAktív Egyesület egy új élőtársasjáték projekttel, az Urbanity-vel szerepelt a meghívott előadók között.

Zajacz Judit előad

Ráhangolódásként egy egész estés városi játékkal indult a program az azt megelőző napon: egy 9 állomásból álló belvárosi útvonalat kellett teljesítenie az ad hoc csapatokba szervezett résztvevőknek. 


Maga a konferencia 5 tematikus blokk köré épült: a gamification történeti és elméleti bevezetése után számos hazai, majd nemzetközi kezdeményezés és „jó gyakorlat” bemutatása következett.


Csapatunkból Zajacz Judit ismertette az Urbanity c. új utcai társasjáték tervét, amely további 4 izgalmas közösségi projekttel  versenyzett a jelenlévők szimpátiájáért és a résztvételi díjból álló pénzbeli támogatásért. A prezentációk sorát a Design Terminál SmartcityLab pályázat győzteseinek bemutatása zárta. A résztvevőknek ezután lehetőségük volt akár az éjszakába nyúlóan tovább építeni a kapcsolathálókat az afterpartyn.


Bemutatott projektek, szervezetek:

  1. Tacit Dimension, Operation Noose, Zürich 2013 
  2. Haque Design: Scent of Space, London: http://umbrellium.co.uk/
  3. Invisible Playground - Lies in the Sand
  4. Froman Richárd
  5. Holger Prang
  6. Klímanagykövetség Egyesület
  7. Halastó Kulturális Egyesület
  8. 90decibel
  9. Cycling City
  10. Holzmarkt, Berlin
  11. 72 Hour Urban Action

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben

Életkor: 4-6 éves kor Időtartam: kb. 30 perc Anyagszükséglet: 1. olló, cellux, filctoll, pausz papír 2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető) 3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető) Előkészítés: - Cél:  Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben:  Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével Építészeti alapelvek/vonatkozás: Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja. A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremti...

Így látjuk mi! És te hogyan látod?

  Így látjuk mi - épített környezeti nevelés című projektünk lezárult.  Mégis folytatódik tovább a Ti segítségetekkel! Interaktív kiadványunkkal mindenkit meghívunk egy közös játékra, gondolkozásra, mert kíváncsiak vagyunk Ti hogyan látjátok a környezetet, amely körülvesz titeket! Kiadványunkban röviden szemezgettünk azoktól, a különböző szakterületeken tanuló az egyetemistáktól, akikkel együtt dolgoztunk a folyamat során. Az ő történeteikbe kaphattok betekintést. Mindenkinek meg van a saját története, a saját lakókörnyezetében. Mindenkinek sajátos és egyben hasonló. Számos egyszerűen megragadható érzetet tapasztalhatunk, ha megfigyeljük a minket körülvevő részleteket. Tedd próbára te is magad! Meglátod milyen egyszerűen fedezhetsz fel új dolgokat, vagy jöhetsz rá arra hogyan viselkedsz nap, mint nap ugyanazon az útvonalon, séta közben, pusztán a környezeti körülmények miatt.  Gyere és fedezz fel velünk az alábbi füzetke segítségével: Így_látjuk_mi.pdf A kiadvány nyomta...

A készítés szerepe és formái a gyermekközösségekkel történő közösségi tervezésben

Szondacsomagok, eszközkészletek és prototípusok az Alakítsd az iskolád Veszprém! projektben Szilágyi-Nagy Anna, tájépítész, kultúrAktív Egyesület elnöke, Tübingeni Egyetem Jákli Eszter, tájépítész, Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem Mihály Regina, pedagógus, óraadó, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Absztrakt A kultúrAktív Egyesületnél az elmúlt években egyre többet foglalkozunk olyan szabadterek közösségi tervezésével, amelynek résztvevői gyermekközösségek. Cikkünkben először bemutatjuk a közösségi tervezés folyamatának lépéseit (Szilágyi-Nagy & Mihály, 2021) és az épített környezeti neveléssel ötvözött gyermekbarát módszertanunk megfontolásait, majd kitérünk a különböző készítési és alkotási folyamatok jelentőségére a gyerekek szabadtérrel kapcsolatos tapasztalatainak és tudásának szintetizálásában, a fejlesztési ötleteik bemutatásában és finomításában. Ezután Sanders és Stappers (2014) modellje alapján három, a közösségi tervezésben gyakran alkalmazott készítési formát mutatunk b...