Gamification, azaz játékosítás mint eszköz a közösségi bevonás, aktivizálás és tervezés gyakorlatának témájában egész napos konferenciát rendezett a Mindspace csapata 2014. október 7-én. A kultúrAktív Egyesület egy új élőtársasjáték projekttel, az Urbanity-vel szerepelt a meghívott előadók között.
Zajacz Judit előad |
Ráhangolódásként egy egész estés városi játékkal indult a program az azt megelőző napon: egy 9 állomásból álló belvárosi útvonalat kellett teljesítenie az ad hoc csapatokba szervezett résztvevőknek.
Maga a konferencia 5 tematikus blokk köré épült: a gamification történeti és elméleti bevezetése után számos hazai, majd nemzetközi kezdeményezés és „jó gyakorlat” bemutatása következett.
Csapatunkból Zajacz Judit ismertette az Urbanity c. új utcai társasjáték tervét, amely további 4 izgalmas közösségi projekttel versenyzett a jelenlévők szimpátiájáért és a résztvételi díjból álló pénzbeli támogatásért. A prezentációk sorát a Design Terminál SmartcityLab pályázat győzteseinek bemutatása zárta. A résztvevőknek ezután lehetőségük volt akár az éjszakába nyúlóan tovább építeni a kapcsolathálókat az afterpartyn.
Bemutatott projektek, szervezetek:
- Tacit Dimension, Operation Noose, Zürich 2013
- Haque Design: Scent of Space, London: http://umbrellium.co.uk/
- Invisible Playground - Lies in the Sand
- Froman Richárd
- Holger Prang
- Klímanagykövetség Egyesület:
- Halastó Kulturális Egyesület
- 90decibel
- Cycling City
- Holzmarkt, Berlin
- 72 Hour Urban Action
Megjegyzések
Megjegyzés küldése