Ugrás a fő tartalomra

Márciusi kultúrAktív klubdélután

Március 14-én tartottuk az idei év második klubdélutánját, ahol az Off-Biennáléra készülő Urbanity társasjáték prototípusát lehetett kipróbálni! Az Urbanity egy olyan utcai társasjáték, melynek alapja a város, kerettörténete pedig a valóság. Hogyan befolyásolják a döntéseink a város alakítását? Hogyan tehetjük jobbá, élhetőbbé és érdekesebbé a saját lakókörnyezetünket? Ezekre a kérdésekre keressük a választ a játék során.


A játék prototípusát egy rövid bevezető után egyből ki is próbáltuk. A jelenlévők négy csoportban kezdték el városformáló missziójukat és a városalakító párbeszédet! Habár sem a kérdések, sem a játékmechanika nem volt még véglegesítve, a csapat sikeresen építette környezetét, és járult hozzá az alternatív élettér alakításához!


A próbajáték után kiértékelés következett, és a résztvevők megosztották a játékélményekkel és kérdésekkel kapcsolatos észrevételeiket. A pozitív visszajelzésekből merítkezve egyből neki is láttunk az építő javaslatok beépítésébe! A visszajelzések megválaszolták a még nyitott kérdéseinket, és így gyors döntést tudtunk hozni a játékmenettel, a kérdésekkel, a kiértékelésekkel és designal kapcsolatban! Így a délután végére elkészült egy újabb prototípus, melyet a következő hetekben szeretnénk kipróbálni!


Az Urbanity városi társasjátékot május elején mutatjuk be az OFF Biennálé keretében. Az OFF Biennálé ideje alatt a játékot a város különböző pontjain találjátok majd!



Köszönjük Ákosnak, a kultúrAktívosoknak, a budaörsi HÚSZNEGYVEN Juditjainak és Mimmáéknak a segítséget!

Információ

Szervezők: kultúrAktív Egyesület és partnerei (Élő Tűzfalak Budapest)
Támogatók: OSI

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben

Életkor: 4-6 éves kor Időtartam: kb. 30 perc Anyagszükséglet: 1. olló, cellux, filctoll, pausz papír 2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető) 3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető) Előkészítés: - Cél:  Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben:  Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével Építészeti alapelvek/vonatkozás: Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja. A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremti...

Így látjuk mi! És te hogyan látod?

  Így látjuk mi - épített környezeti nevelés című projektünk lezárult.  Mégis folytatódik tovább a Ti segítségetekkel! Interaktív kiadványunkkal mindenkit meghívunk egy közös játékra, gondolkozásra, mert kíváncsiak vagyunk Ti hogyan látjátok a környezetet, amely körülvesz titeket! Kiadványunkban röviden szemezgettünk azoktól, a különböző szakterületeken tanuló az egyetemistáktól, akikkel együtt dolgoztunk a folyamat során. Az ő történeteikbe kaphattok betekintést. Mindenkinek meg van a saját története, a saját lakókörnyezetében. Mindenkinek sajátos és egyben hasonló. Számos egyszerűen megragadható érzetet tapasztalhatunk, ha megfigyeljük a minket körülvevő részleteket. Tedd próbára te is magad! Meglátod milyen egyszerűen fedezhetsz fel új dolgokat, vagy jöhetsz rá arra hogyan viselkedsz nap, mint nap ugyanazon az útvonalon, séta közben, pusztán a környezeti körülmények miatt.  Gyere és fedezz fel velünk az alábbi füzetke segítségével: Így_látjuk_mi.pdf A kiadvány nyomta...

A készítés szerepe és formái a gyermekközösségekkel történő közösségi tervezésben

Szondacsomagok, eszközkészletek és prototípusok az Alakítsd az iskolád Veszprém! projektben Szilágyi-Nagy Anna, tájépítész, kultúrAktív Egyesület elnöke, Tübingeni Egyetem Jákli Eszter, tájépítész, Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem Mihály Regina, pedagógus, óraadó, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Absztrakt A kultúrAktív Egyesületnél az elmúlt években egyre többet foglalkozunk olyan szabadterek közösségi tervezésével, amelynek résztvevői gyermekközösségek. Cikkünkben először bemutatjuk a közösségi tervezés folyamatának lépéseit (Szilágyi-Nagy & Mihály, 2021) és az épített környezeti neveléssel ötvözött gyermekbarát módszertanunk megfontolásait, majd kitérünk a különböző készítési és alkotási folyamatok jelentőségére a gyerekek szabadtérrel kapcsolatos tapasztalatainak és tudásának szintetizálásában, a fejlesztési ötleteik bemutatásában és finomításában. Ezután Sanders és Stappers (2014) modellje alapján három, a közösségi tervezésben gyakran alkalmazott készítési formát mutatunk b...