Ahhoz, hogy megtaláljuk a számunkra megfelelő otthont és lakóhelyet, képesnek kell lennünk igényeink kifejezésére. Ebben segít következő feladatunk. A gyakorlat során a gyerekek épített környezet érzékletes leírásán keresztül megtanulják használni az építészeti szókincset.
Itt lakom
Téma: a saját lakóház leírása
A témával kapcsolatos tartalmak: építészeti fogalmak felidézése a saját lakókörnyezet alapján
Kompetenciák:
- építészeti szókincs alkalmazása
- építészeti elemek felidézése emlékezetből
- rajz készítése egy konkrét épületről elbeszélés alapján
Módszer: elbeszélés, rajz
Feladat: Minden gyerek rajzolja le a lehető legrészletesebben kívülről az otthonát (vagy hozzon egy fotót róla). Ezután alkossunk párokat. A pár egyik fele mesélje el a társának, hogyan néz ki az otthona, meséljen a ház külsejéről, a homlokzatról. Közben térjen ki a jellegzetes építészeti részletekre (ablakok, ajtók száma, homlokzati díszítőelemek, tetőforma, kémény, párkányok, stb.). A pár másik tagja a hallottak alapján rajzolja le közben a társa otthonát. Ezután cseréljenek szerepet: aki eddig rajzolt, az meséljen.
Végül fedjék fel és hasonlítsák össze a rajzokat. Mik az eltérések? Mi maradt ki esetleg az elbeszélésből? Milyen építészeti fogalmakkal lehet leírni a kimaradt részleteket? A foglalkozásvezető a rajzolás, illetve az összehasonlítás fázisában felmerülő kifejezéseket írja fel a táblára.
Életkor: 4 éves kortól
Időtartam: 40 perc
Anyagszükséglet: rajzlap, ceruzák
Megjegyzések
Megjegyzés küldése