Ugrás a fő tartalomra

Épület - Ismert épületek

Találtál már szív alakú kavicsot? Láttál már mosolygós arcra emlékeztető homlokzatot vagy valamilyen állatnak tűnő felhőt? E heti módszerünk is forma-asszociációkra épít és bemutatja a léptékváltás fogalmát. Ha érdekel, hogyan lesz egy fogasból fa, könyvből házak, a kilincsből autópálya, akkor ez a te módszered!

Forrás: Playhellocity_HU

 

Nagyító


Téma: egy ismert épület megközelítése és felfedezése új szempontok szerint
A témával kapcsolatos tartalmak: külső és belső építészeti eszközök 

Kompetenciák:  
  • megfigyelőképesség 
  • részletek iránti érzékenység 
  • forma-asszociációk kialakítása
  • épületrészletek újragondolása és kreatív átalakítása
  • méretarányok érzékelése 
  • az épületek és az emberi test arányai közötti összefüggés felismerése

Módszerek: a helyszín bejárása, fényképezés, kollázs


Feladat: Válasszunk ki a foglalkozáshoz egy olyan épületet, amit a gyerekek már ismernek, és kívül-belül bejárható. A gyerekek járják körbe és alaposan figyeljék meg a kiválasztott épületet. A cél az, hogy minél részletesebb képet kapjanak az épületről, és hogy az egyes részleteket minél pontosabban megfigyeljék. Minden gyerek készítsen közeli felvételeket, makro fotókat az épület egy-egy kiválasztott részletéről. Mindenki válasszon ki egy fotót, ezeket a következő foglalkozásra nyomtassuk ki A4-es méretben.
A második foglalkozáson az elkészült fotókat dolgozzák át a gyerekek. A feladat az, hogy az épületrészletről készült, felnagyított fényképet kollázs technikával alakítsák át városi látképpé. A felnagyított részletek a látképen más arányrendszerbe kerülnek, és egy új, óriásvilág részeivé válnak. A könyvekből házak, a fogasokból fák és felhőkarcolók, a kilincsből autópálya lehet. A gyerekek egészítsék ki a fotókat a magazinokból kivágott emberekkel, így az új méretek és funkciók érzékelhetővé válnak.
Ezután a gyerekek mutassák meg egymásnak a kollázsokat, a többieknek pedig találják ki, hogy hol készült, az épület melyik részletét ábrázolja a fotó.

Életkor: 7 éves kortól
Időtartam: 2x40 perc
Anyagszükséglet: fényképezőgép, papír, ceruza, a kollázshoz magazinok, színes papírok, ragasztó, számítógép, nyomtató

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben

Életkor: 4-6 éves kor Időtartam: kb. 30 perc Anyagszükséglet: 1. olló, cellux, filctoll, pausz papír 2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető) 3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető) Előkészítés: - Cél:  Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben:  Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével Építészeti alapelvek/vonatkozás: Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja. A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremti...

Így látjuk mi! És te hogyan látod?

  Így látjuk mi - épített környezeti nevelés című projektünk lezárult.  Mégis folytatódik tovább a Ti segítségetekkel! Interaktív kiadványunkkal mindenkit meghívunk egy közös játékra, gondolkozásra, mert kíváncsiak vagyunk Ti hogyan látjátok a környezetet, amely körülvesz titeket! Kiadványunkban röviden szemezgettünk azoktól, a különböző szakterületeken tanuló az egyetemistáktól, akikkel együtt dolgoztunk a folyamat során. Az ő történeteikbe kaphattok betekintést. Mindenkinek meg van a saját története, a saját lakókörnyezetében. Mindenkinek sajátos és egyben hasonló. Számos egyszerűen megragadható érzetet tapasztalhatunk, ha megfigyeljük a minket körülvevő részleteket. Tedd próbára te is magad! Meglátod milyen egyszerűen fedezhetsz fel új dolgokat, vagy jöhetsz rá arra hogyan viselkedsz nap, mint nap ugyanazon az útvonalon, séta közben, pusztán a környezeti körülmények miatt.  Gyere és fedezz fel velünk az alábbi füzetke segítségével: Így_látjuk_mi.pdf A kiadvány nyomta...

A készítés szerepe és formái a gyermekközösségekkel történő közösségi tervezésben

Szondacsomagok, eszközkészletek és prototípusok az Alakítsd az iskolád Veszprém! projektben Szilágyi-Nagy Anna, tájépítész, kultúrAktív Egyesület elnöke, Tübingeni Egyetem Jákli Eszter, tájépítész, Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem Mihály Regina, pedagógus, óraadó, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Absztrakt A kultúrAktív Egyesületnél az elmúlt években egyre többet foglalkozunk olyan szabadterek közösségi tervezésével, amelynek résztvevői gyermekközösségek. Cikkünkben először bemutatjuk a közösségi tervezés folyamatának lépéseit (Szilágyi-Nagy & Mihály, 2021) és az épített környezeti neveléssel ötvözött gyermekbarát módszertanunk megfontolásait, majd kitérünk a különböző készítési és alkotási folyamatok jelentőségére a gyerekek szabadtérrel kapcsolatos tapasztalatainak és tudásának szintetizálásában, a fejlesztési ötleteik bemutatásában és finomításában. Ezután Sanders és Stappers (2014) modellje alapján három, a közösségi tervezésben gyakran alkalmazott készítési formát mutatunk b...