Ugrás a fő tartalomra

Kultúraközvetítő Képzések avagy Capacity Development of Cultural Educators in the Digital Area

November 12-dikén kedden este a FUGA-ban túrós táska, keksz és tea kíséretében az Erasmus+ program keretében történő kulturális menedzserképzést mutattuk be. A projektben 8 szervezet vesz részt 8 országból, mindegyik különböző profillal. A hároméves együttműködés során ezeknek a profiloknak az összegyúrása, és egy széleskörű, újfajta kulturális menedzser képzés létrehozása a cél. Ha érdekel a projekt, de sajnos lemaradtál az ismertető estről, ne csüggedj, itt elolvashatsz mindent, amiről szó esett. 


A fenntartható és innovatív kultúraközvetítés alapfeltétele a folyamatos, minőségi tapasztalatcsere – különösen a gyorsan változó európai kulturális környezetben. Partnerszervezeteinkkel ezért egy olyan hosszú távú, angol nyelven folyó nemzetközi képzésre és tapasztalatcserére épülő programot hoztunk létre, amely kulturális szakemberek jelenkori kihívásaira reflektál.


| TÁRSADALMI RELEVANCIA | TRANSZNACIONALIZMUS | DIGITALIZÁCIÓ | 

A projekttel erősíteni szeretnénk a kultúra területén a nyitott oktatást és az innovatív digitális gyakorlatokat egész Európában. A program ezért offline és online képzési formák váltakozásából áll, amelyek az alábbi hat témakör köré csoportosulnak:

a) creating and sustaining collective impact in the field of culture 

b) transcultural knowledge production and transfer

c) working with new migrants and marginalized groups in our communities 

d) new forms of community and international collaboration

e) integration of artistic and social work 

f) digital education in the creative and culture sector

 

A képzések adatai:

Creating and sustaining collective impact in the field of culture

Időpont: 2020. március 
Helyszín: Maribor 
Szervező: Hiša! 
Résztvevők: 7 fő kA 

Transcultural knowledge production and transfer

Időpont: 2020. szeptember 
Helyszín: Aveiro 
Résztvevők: 2 fő kA 

Working with new migrants and marginalized groups in our communities

Időpont: 2021. március 
Helyszín: Plovdiv 
Szervező: Discovered Spaces 
Résztvevők: 3 fő kA 

New forms of community and international collaboration

Időpont: 2021. augusztus 
Helyszín: Budapest 
Szervező: kultúrAktív 

Integration of artistic and social work

Időpont: 2022. február 
Helyszín: Plovdiv 
Szervező: Discovered Spaces 
Résztvevők: 4 fő kA 

Digital education in the creative and culture sector

Időpont: 2022. június 
Helyszín: Berlin 
Szervező: MitOst 
Résztvevők: 7 fő kA

Az angol nyelvű képzések részleteit folyamatosan közöljük a honlapon. Érdekel valamelyik téma, részt vennél a képzésen, vagy szeretnél többet megtudni a projektről? További információért keresd Tóth Eszter projektkoordinátort: toth.eszter@kulturaktiv.hu 



A projekt a Robert Bosch Kulturális Menedzserek Hálózatának kezdeményezéséből született, és az Európai Unió Erasmus+ Program támogatásával valósul meg. 

Partnerek: • kultúrAktív (HU) • Hiša! (SL) • Rusenska Targovsko Industrialna Kamara (BG) • Tillt (SE) • Discovered Spaces (BG) • Antigos Alunos da Universidade De Aveiro (PT) • Kulturanima (PL) • MitOst (DE)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben

Életkor: 4-6 éves kor Időtartam: kb. 30 perc Anyagszükséglet: 1. olló, cellux, filctoll, pausz papír 2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető) 3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető) Előkészítés: - Cél:  Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben:  Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével Építészeti alapelvek/vonatkozás: Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja. A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremti...

Így látjuk mi! És te hogyan látod?

  Így látjuk mi - épített környezeti nevelés című projektünk lezárult.  Mégis folytatódik tovább a Ti segítségetekkel! Interaktív kiadványunkkal mindenkit meghívunk egy közös játékra, gondolkozásra, mert kíváncsiak vagyunk Ti hogyan látjátok a környezetet, amely körülvesz titeket! Kiadványunkban röviden szemezgettünk azoktól, a különböző szakterületeken tanuló az egyetemistáktól, akikkel együtt dolgoztunk a folyamat során. Az ő történeteikbe kaphattok betekintést. Mindenkinek meg van a saját története, a saját lakókörnyezetében. Mindenkinek sajátos és egyben hasonló. Számos egyszerűen megragadható érzetet tapasztalhatunk, ha megfigyeljük a minket körülvevő részleteket. Tedd próbára te is magad! Meglátod milyen egyszerűen fedezhetsz fel új dolgokat, vagy jöhetsz rá arra hogyan viselkedsz nap, mint nap ugyanazon az útvonalon, séta közben, pusztán a környezeti körülmények miatt.  Gyere és fedezz fel velünk az alábbi füzetke segítségével: Így_látjuk_mi.pdf A kiadvány nyomta...

A készítés szerepe és formái a gyermekközösségekkel történő közösségi tervezésben

Szondacsomagok, eszközkészletek és prototípusok az Alakítsd az iskolád Veszprém! projektben Szilágyi-Nagy Anna, tájépítész, kultúrAktív Egyesület elnöke, Tübingeni Egyetem Jákli Eszter, tájépítész, Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem Mihály Regina, pedagógus, óraadó, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Absztrakt A kultúrAktív Egyesületnél az elmúlt években egyre többet foglalkozunk olyan szabadterek közösségi tervezésével, amelynek résztvevői gyermekközösségek. Cikkünkben először bemutatjuk a közösségi tervezés folyamatának lépéseit (Szilágyi-Nagy & Mihály, 2021) és az épített környezeti neveléssel ötvözött gyermekbarát módszertanunk megfontolásait, majd kitérünk a különböző készítési és alkotási folyamatok jelentőségére a gyerekek szabadtérrel kapcsolatos tapasztalatainak és tudásának szintetizálásában, a fejlesztési ötleteik bemutatásában és finomításában. Ezután Sanders és Stappers (2014) modellje alapján három, a közösségi tervezésben gyakran alkalmazott készítési formát mutatunk b...