Ugrás a fő tartalomra

Ajánló: épített környezeti nevelés az iskolákban - pedagógiai szakmai nap a Műcsarnokban

A kultúrAktív Egyesület módszertani bemutatót és kerekasztal-beszélgetést szervez Épített környezeti nevelés az iskolákban címmel a Műcsarnokkal és a Beyond Budapesttel közösen, melyre minden pedagógus kollégát, szakembert és érdeklődőt örömmel lát.


Program:

16.00-18.00: Mi az épített környezeti nevelés célja? Miért fontos, hogy az iskolában találkozzanak a diákok ezzel a kérdéskörrel? Hogyan kerülhet szóba az épített környezet matematika, fizika, magyar nyelv és irodalom vagy akár idegen nyelv órákon? A kultúrAktív Egyesület szakemberei módszertani ismertetőt tartanak és pedagógusok számolnak be saját tapasztalataikról.

18.15: TÉR-KÉP országos makett-pályázat meghirdetése az általános és középiskolás korosztály számára, melynek keretében a  kultúrAktív Egyesület ingyenes foglalkozásait és konzultációs lehetőségeit igényelhetik majd a résztvevő iskolák. Bemutatkozik a Budapest Beyond Sightseeing belvárosi interaktív diáksétáival.

18.30-20.00: Kerekasztal-beszélgetés: A városi környezettel kapcsolatos ismeretanyagok helye és szükségessége a közoktatásban.

Meghívott előadók:
- Dr. Dúll Andrea, környezetpszichológus, a BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék
 tudományos  főmunkatársa
- Dr. T. Szabó Júlia, gyermekkortörténész, játék- és játékszertörténész, a PPK
 Pedagógiatörténeti Tanszék oktatója
- Tatai Mária, építész, a Magyar Építész Kamara szakmai kiadványainak szerkesztője
- Szemerey Samu, építész, urbanista, kurátor, a Kortárs Építészeti Központ alapító tagja
- Baglyas György, szociálpolitikus, a Beyond Budapest alapító tagja
- Tóth Eszter, művészettörténész és múzeumpedagógus, a kultúrAktív Egyesület alapító tagja
A beszélgetést vezeti: Sebestyén Ágnes, művészettörténész, a Magyar Nemzeti Galéria múzeumpedagógusa, a Neveléstudományi Intézet PhD hallgatója.


Időpont: 2011. október 13., 16-20 óráig
Helyszín: Műcsarnok, Előadó
Cím: H-1146 Budapest, Hősök tere

Az eseményről Facebook eventet itt találtok.

További információ:

Sipos Laura, Műcsarnok
lsipos@mucsarnok.hu
(06 30) 5849468

www.mucsarnok.hu
www.kulturaktiv.hu
www.beyondbudapest.hu


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Így látjuk mi! És te hogyan látod?

  Így látjuk mi - épített környezeti nevelés című projektünk lezárult.  Mégis folytatódik tovább a Ti segítségetekkel! Interaktív kiadványunkkal mindenkit meghívunk egy közös játékra, gondolkozásra, mert kíváncsiak vagyunk Ti hogyan látjátok a környezetet, amely körülvesz titeket! Kiadványunkban röviden szemezgettünk azoktól, a különböző szakterületeken tanuló az egyetemistáktól, akikkel együtt dolgoztunk a folyamat során. Az ő történeteikbe kaphattok betekintést. Mindenkinek meg van a saját története, a saját lakókörnyezetében. Mindenkinek sajátos és egyben hasonló. Számos egyszerűen megragadható érzetet tapasztalhatunk, ha megfigyeljük a minket körülvevő részleteket. Tedd próbára te is magad! Meglátod milyen egyszerűen fedezhetsz fel új dolgokat, vagy jöhetsz rá arra hogyan viselkedsz nap, mint nap ugyanazon az útvonalon, séta közben, pusztán a környezeti körülmények miatt.  Gyere és fedezz fel velünk az alábbi füzetke segítségével: Így_látjuk_mi.pdf A kiadvány nyomta...

A készítés szerepe és formái a gyermekközösségekkel történő közösségi tervezésben

Szondacsomagok, eszközkészletek és prototípusok az Alakítsd az iskolád Veszprém! projektben Szilágyi-Nagy Anna, tájépítész, kultúrAktív Egyesület elnöke, Tübingeni Egyetem Jákli Eszter, tájépítész, Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem Mihály Regina, pedagógus, óraadó, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Absztrakt A kultúrAktív Egyesületnél az elmúlt években egyre többet foglalkozunk olyan szabadterek közösségi tervezésével, amelynek résztvevői gyermekközösségek. Cikkünkben először bemutatjuk a közösségi tervezés folyamatának lépéseit (Szilágyi-Nagy & Mihály, 2021) és az épített környezeti neveléssel ötvözött gyermekbarát módszertanunk megfontolásait, majd kitérünk a különböző készítési és alkotási folyamatok jelentőségére a gyerekek szabadtérrel kapcsolatos tapasztalatainak és tudásának szintetizálásában, a fejlesztési ötleteik bemutatásában és finomításában. Ezután Sanders és Stappers (2014) modellje alapján három, a közösségi tervezésben gyakran alkalmazott készítési formát mutatunk b...

Így látjuk mi - épített környezeti nevelés mindenkinek

  A  projekt céljaként az épített környezet és ember kapcsolatának megismerését,  ehhez kapcsolódóan pedig az épített környezeti nevelés fogalomkörének beemelését tűzte ki célul, kiemelve hazai jó gyakorlatokat, projekteket, módszertanokat, abból a célból, hogy gyakorlati példákon keresztül nyerjenek betekintést különböző szakterületen egyetemista fiatalok a témakörbe. Ennek keretein belül a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatói (művészetmenedzsment, építész, vizuális tanár) és az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- ás Óvóképző Karának hallgatói is bele láthattak az épített környezeti nevelés mibenlétébe különböző mélységben és keretek között. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem építészhallgatóinak korábban bemutatott projektje egy napos június eleji napon zárult, ahol felhelyezésre került a közösségi térre a ponyva is, amely enyhe árnyékot ad az erősen benapozott teraszon. Ez az a nap egy salátázós, limonádézós alkalommal egybekötött esemény volt, ahol a gyerekek bi...