Ugrás a fő tartalomra

ÉPÍTŐ JÁTÉKOK: konferencia és műhelyfoglalkozások

Szeptember 24-25-én a Magyar Építész Kamara szervezésében konferenciát és műhelyfoglalkozásokat tartunk a vizuális kultúra és építészet oktatása gyerekeknek témában. A konferencia célja, hogy felhívja elsősorban a pedagógusok figyelmét a téma fontosságára és áttekintést adjon a hazai és néhány európai kezdeményezésről a témában.




A környezetkultúra, az épített környezet, az építészet a Nemzeti Alaptanterv célkitűzései között is szerepel, ezért nemcsak szabadidős programok keretében lehetséges a témával foglalkozni, hanem az iskolai oktatásban is szükséges az alapvető ismeretek átadása. A téma elméleti hátterének ismertetése mellett a konferencián egyúttal jól működő kortárs külföldi és hazai gyakorlatokba is betekintünk. Mindemellett műhelyfoglalkozások adnak lehetőséget a téma jobb, testközeli megismerésére, kapcsolódva a NAT különböző műveltségi területeihez. Az előadások az építészet oktatásának alapismereteit és gondolkodásmódját mutatják be; az alsó tagozattól a középiskoláig minden korosztályhoz kapcsolódnak.



Elsősorban pedagógusokat várunk, és nem is csak rajztanárokat, hanem más területek oktatóit is, akik el tudják képzelni, hogy a környezetkultúrából, az építészetből valamennyi a saját tárgyuk tanításába is haszonnal beilleszthető. Természetesen építészeket, múzeumpedagógusokat, szülőket és más érdeklődőt is szívesen látunk.

A rendezvény ingyenes. A konferencián a résztvevők megkapják a számos hazai kezdeményezést bemutató, pedagógusoknak készített kézikönyvet. Emellett a helyszínen más, a témához kapcsolódó kiadvány is elérhető lesz.

A rendezvény részletes programja elérhető:
Weboldal: http://epitojatekok.mek.hu 
Facebook: https://www.facebook.com/EpitoJatekok

Kapcsolat:
E-mail: epitojatekok@mek.hu
Telefoszám: 06 1 3280339
Kérjük, jelezze részvételi szándékát az epitojatekok@mek.hu e-mail címen!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben

Életkor: 4-6 éves kor Időtartam: kb. 30 perc Anyagszükséglet: 1. olló, cellux, filctoll, pausz papír 2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető) 3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető) Előkészítés: - Cél:  Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben:  Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével Építészeti alapelvek/vonatkozás: Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja. A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremti...

Így látjuk mi! És te hogyan látod?

  Így látjuk mi - épített környezeti nevelés című projektünk lezárult.  Mégis folytatódik tovább a Ti segítségetekkel! Interaktív kiadványunkkal mindenkit meghívunk egy közös játékra, gondolkozásra, mert kíváncsiak vagyunk Ti hogyan látjátok a környezetet, amely körülvesz titeket! Kiadványunkban röviden szemezgettünk azoktól, a különböző szakterületeken tanuló az egyetemistáktól, akikkel együtt dolgoztunk a folyamat során. Az ő történeteikbe kaphattok betekintést. Mindenkinek meg van a saját története, a saját lakókörnyezetében. Mindenkinek sajátos és egyben hasonló. Számos egyszerűen megragadható érzetet tapasztalhatunk, ha megfigyeljük a minket körülvevő részleteket. Tedd próbára te is magad! Meglátod milyen egyszerűen fedezhetsz fel új dolgokat, vagy jöhetsz rá arra hogyan viselkedsz nap, mint nap ugyanazon az útvonalon, séta közben, pusztán a környezeti körülmények miatt.  Gyere és fedezz fel velünk az alábbi füzetke segítségével: Így_látjuk_mi.pdf A kiadvány nyomta...

A készítés szerepe és formái a gyermekközösségekkel történő közösségi tervezésben

Szondacsomagok, eszközkészletek és prototípusok az Alakítsd az iskolád Veszprém! projektben Szilágyi-Nagy Anna, tájépítész, kultúrAktív Egyesület elnöke, Tübingeni Egyetem Jákli Eszter, tájépítész, Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem Mihály Regina, pedagógus, óraadó, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Absztrakt A kultúrAktív Egyesületnél az elmúlt években egyre többet foglalkozunk olyan szabadterek közösségi tervezésével, amelynek résztvevői gyermekközösségek. Cikkünkben először bemutatjuk a közösségi tervezés folyamatának lépéseit (Szilágyi-Nagy & Mihály, 2021) és az épített környezeti neveléssel ötvözött gyermekbarát módszertanunk megfontolásait, majd kitérünk a különböző készítési és alkotási folyamatok jelentőségére a gyerekek szabadtérrel kapcsolatos tapasztalatainak és tudásának szintetizálásában, a fejlesztési ötleteik bemutatásában és finomításában. Ezután Sanders és Stappers (2014) modellje alapján három, a közösségi tervezésben gyakran alkalmazott készítési formát mutatunk b...