Ugrás a fő tartalomra

ParticiPécs - Első Workshop

Az első nagy feladat a ParticiPécs csapat összeállítása volt. Több pécsi iskolában toboroztunk résztvevőket, megkerestük a pedagógusokat, elmentünk nyílt napokra, osztályfőnöki órákra és meséltünk a diákoknak a játékfejlesztő terveinkről. Megkerestünk a téma iránt érdeklődő egyetemistákat és szakembereket, akik önkéntesként csatlakozhattak a projekthez. Végül szeptember közepére összeállt a csapat. Összesen négy iskolából, illetve a Pécsi Tudományegyetem három tanszékéről érkeztek diákok és hallgatók, hogy közösen létrehozzuk a ParticiPécs társasjátékot. Szeptember 13-14-én szerveztük az első ismerkedő találkozót. A workshop helyszíne a Pécs Normandia Lions Club családi napközije volt, amit gondosan előkészítettünk a foglalkozásra:


 Ezután bemutattuk a projekt témáját, célját és menetét a résztvevőknek:



A kétnapos találkozó célja elsősorban az ismerkedés és csapatépítés volt, ezért rengeteg játékos módszert építettünk a programba: neveket tanultunk mozdulatokkal, pizzát sütöttünk egymás hátán, kiteregettük a tiszta ruhánkat és a szennyes zokninkat (vagyis a félelmeinket és elvárásainkat fogalmaztuk meg a projekttel kapcsolatban). Csukott szemmel, egymást segítve, háromszöget formáltunk a földön (eközben világossá vált, hogy bár most találkoztunk először, nagyon jól tudunk majd csapatban működni). Halandzsaköltőt játszottunk, hogy jobban egymásra hangolódjunk, és szavak nélkül is megértsük egymást. Majd fokozatosan leépítettük a gátlásainkat úgy, hogy a komoly beszélgetések közben megpróbáltuk egymás fejéről levenni a csákót.



       

A csapatépítő játékok mellett az első találkozón nagyon fontos volt az is, hogy felmérjük a résztvevők érdeklődését és megteremtsünk egy közös alapot, amire a további foglalkozásokat építhettük. Ezért először város- és épületképekkel mutattuk be magunkat a többieknek, majd mindenki egy nagyon személyes térképet készített Pécsről, amiből kiderült, hogy ki hogyan látja a saját városát. Ezután átbeszéltük, hogy melyik játékok voltak fontosak az életünkben és miért. Végül megfogalmaztuk és lerajzoltuk, hogy mit viszünk haza a hátizsákunkban a workshopról.





          
Az első ParticiPécs workshop során arra fektettük a hangsúlyt, hogy fejlődjünk a csapatmunkában, kommunikációban és érdekérvényesítésben, reflektáljunk a saját városképünkre és városhasználatunkra, és erősítsük a felelősségtudatunkat. A játékos feladatok által többet megtudtunk magunkról, arról, hogyan tudunk megoldást találni a problémákra, érvelni a többiek előtt, alkalmazkodni, engedni, elengedni, és magunkat menedzselni. A második nap végére nagyszerű csapat kovácsolódott össze, úgy éreztük, hogy nagyon jó lesz együtt dolgozni. A foglalkozás végén már mindenki várta a következő alkalmat, hogy végre belemerülhessünk a játéktervezésbe…
Folyt. köv.



 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben

Életkor: 4-6 éves kor Időtartam: kb. 30 perc Anyagszükséglet: 1. olló, cellux, filctoll, pausz papír 2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető) 3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető) Előkészítés: - Cél:  Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben:  Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével Építészeti alapelvek/vonatkozás: Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja. A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremti...

Így látjuk mi! És te hogyan látod?

  Így látjuk mi - épített környezeti nevelés című projektünk lezárult.  Mégis folytatódik tovább a Ti segítségetekkel! Interaktív kiadványunkkal mindenkit meghívunk egy közös játékra, gondolkozásra, mert kíváncsiak vagyunk Ti hogyan látjátok a környezetet, amely körülvesz titeket! Kiadványunkban röviden szemezgettünk azoktól, a különböző szakterületeken tanuló az egyetemistáktól, akikkel együtt dolgoztunk a folyamat során. Az ő történeteikbe kaphattok betekintést. Mindenkinek meg van a saját története, a saját lakókörnyezetében. Mindenkinek sajátos és egyben hasonló. Számos egyszerűen megragadható érzetet tapasztalhatunk, ha megfigyeljük a minket körülvevő részleteket. Tedd próbára te is magad! Meglátod milyen egyszerűen fedezhetsz fel új dolgokat, vagy jöhetsz rá arra hogyan viselkedsz nap, mint nap ugyanazon az útvonalon, séta közben, pusztán a környezeti körülmények miatt.  Gyere és fedezz fel velünk az alábbi füzetke segítségével: Így_látjuk_mi.pdf A kiadvány nyomta...

A készítés szerepe és formái a gyermekközösségekkel történő közösségi tervezésben

Szondacsomagok, eszközkészletek és prototípusok az Alakítsd az iskolád Veszprém! projektben Szilágyi-Nagy Anna, tájépítész, kultúrAktív Egyesület elnöke, Tübingeni Egyetem Jákli Eszter, tájépítész, Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem Mihály Regina, pedagógus, óraadó, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Absztrakt A kultúrAktív Egyesületnél az elmúlt években egyre többet foglalkozunk olyan szabadterek közösségi tervezésével, amelynek résztvevői gyermekközösségek. Cikkünkben először bemutatjuk a közösségi tervezés folyamatának lépéseit (Szilágyi-Nagy & Mihály, 2021) és az épített környezeti neveléssel ötvözött gyermekbarát módszertanunk megfontolásait, majd kitérünk a különböző készítési és alkotási folyamatok jelentőségére a gyerekek szabadtérrel kapcsolatos tapasztalatainak és tudásának szintetizálásában, a fejlesztési ötleteik bemutatásában és finomításában. Ezután Sanders és Stappers (2014) modellje alapján három, a közösségi tervezésben gyakran alkalmazott készítési formát mutatunk b...