Ugrás a fő tartalomra

Az ovi, ahova beíratnám a gyerekemet (vagy beköltöznék)

Ha a körülvevő tér kvalitásait észlelő, értő és igénylő majdani felnőtteket szeretnénk nevelni, akkor azt hiszem ehhez hasonló oviba kellene járniuk:



Helyszín: Ternitz, Ausztria
Tervezőiroda: AllesWirdGut Architektur 
(Már a nevük is nagyon tetszik. Magyarul MindenRendbenLesz Építészet lehetne. Érdemes a honlapjukat átbogarászni, én egy órát töltöttem vele.)


























Egy kicsit erőltetett szójátékot is használva a tervezők eszközkészletként tekintenek az óvoda épületére, amely lehetővé teszi a játékot és a tanulást, illetve egyszerűen örömet okoz:

KI(ndergarten) T(ernitz) = KIT (magyarul: ternitzi óvoda)
tool KIT = eszközkészlet (angol)

A teret mindenesetre keretként értelmezik, egy folyamatosan alakuló helyszínként, amelyet a gyerekek újraértelmezhetnek és átalakíthatnak.



















Az alacsony épülettömb egy belső udvar köré szerveződik. Az itt található körfolyosóról, kerengőről nyílnak a termek. Nagyvonalú méretei miatt, viszont nem folyosóként, hanem a belső terek kiterjesztéseként értelmezhető, egy közösségi térként, amely az összes oktatási és játéktér kiterjesztéseként alkalmas a közös játékra. 

Ebben a nyitott térben játszhatnak együtt a különböző csoportok, de persze bizonyos szabályokat is be kell tartani. A roller és tricikli forgalomra a jobbkéz-szabály érvényes. :)



















A termek között igénynek és hangulatnak megfelelően van világos és sötét, magas belmagasságú és alacsony, meredek és lapos.



A termek és a külső kert kapcsolatát hatalmas panorámaablakok teremtik meg. Az anyagok természetesek, a domináns színek a földszínek.

















És itt jön az egyik kedvencem, a gyermeki léptékű mosdó:


















És a tornaterem:


















Az adatok + képek forrása a tervező iroda honlapja. (Itt további képeket, alaprajzot, látványterveket is találtok.)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben

Életkor: 4-6 éves kor Időtartam: kb. 30 perc Anyagszükséglet: 1. olló, cellux, filctoll, pausz papír 2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető) 3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető) Előkészítés: - Cél:  Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben:  Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével Építészeti alapelvek/vonatkozás: Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja. A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremti...

Így látjuk mi! És te hogyan látod?

  Így látjuk mi - épített környezeti nevelés című projektünk lezárult.  Mégis folytatódik tovább a Ti segítségetekkel! Interaktív kiadványunkkal mindenkit meghívunk egy közös játékra, gondolkozásra, mert kíváncsiak vagyunk Ti hogyan látjátok a környezetet, amely körülvesz titeket! Kiadványunkban röviden szemezgettünk azoktól, a különböző szakterületeken tanuló az egyetemistáktól, akikkel együtt dolgoztunk a folyamat során. Az ő történeteikbe kaphattok betekintést. Mindenkinek meg van a saját története, a saját lakókörnyezetében. Mindenkinek sajátos és egyben hasonló. Számos egyszerűen megragadható érzetet tapasztalhatunk, ha megfigyeljük a minket körülvevő részleteket. Tedd próbára te is magad! Meglátod milyen egyszerűen fedezhetsz fel új dolgokat, vagy jöhetsz rá arra hogyan viselkedsz nap, mint nap ugyanazon az útvonalon, séta közben, pusztán a környezeti körülmények miatt.  Gyere és fedezz fel velünk az alábbi füzetke segítségével: Így_látjuk_mi.pdf A kiadvány nyomta...

A készítés szerepe és formái a gyermekközösségekkel történő közösségi tervezésben

Szondacsomagok, eszközkészletek és prototípusok az Alakítsd az iskolád Veszprém! projektben Szilágyi-Nagy Anna, tájépítész, kultúrAktív Egyesület elnöke, Tübingeni Egyetem Jákli Eszter, tájépítész, Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem Mihály Regina, pedagógus, óraadó, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Absztrakt A kultúrAktív Egyesületnél az elmúlt években egyre többet foglalkozunk olyan szabadterek közösségi tervezésével, amelynek résztvevői gyermekközösségek. Cikkünkben először bemutatjuk a közösségi tervezés folyamatának lépéseit (Szilágyi-Nagy & Mihály, 2021) és az épített környezeti neveléssel ötvözött gyermekbarát módszertanunk megfontolásait, majd kitérünk a különböző készítési és alkotási folyamatok jelentőségére a gyerekek szabadtérrel kapcsolatos tapasztalatainak és tudásának szintetizálásában, a fejlesztési ötleteik bemutatásában és finomításában. Ezután Sanders és Stappers (2014) modellje alapján három, a közösségi tervezésben gyakran alkalmazott készítési formát mutatunk b...