Ugrás a fő tartalomra

Játék a jövő neoreneszánsz építészeinek

A várossal, építészettel kapcsolatos játékokat bemutató sorozatot egy olyannal folytatom, ami nem a szülők életét könnyíti meg, mint a PLABLE, hanem kifejezetten a design és az építészet iránt érdeklődő felnőtteknek, gyűjtőknek szól. 





A villa-játék (Il gioco della villa) névre hallgató építőjátékot Andrea Palladio születésének az 500. évfordulójára hozta létre a Nemzetközi Andrea Palladio Építészete Kutatási Központ  (Centre for International Studies of Architecture Andrea Palladio).


A kézzel előállított kerámia elemekből Palladio villákat lehet összerakni:


The Play of Combinations




Palladio modulokból építkező szerkezeteit tökéletesen modellezik a kiválasztott épületek, a Villa La Rotonda: 


Andrea Palladio. The




és a Villa Emo:


The Play of Combinations


Nem csak a törékeny anyag és az ár miatt állítom azt, hogy ez az építőjáték nem kifejezetten gyerekeknek való. Nem igazán látom magam előtt azt a felszabadult játékot, amely során többször ilyenek hangzanak el a szülő szájából: "kicsim, a másik oldalra is kell tenned még egy portikuszt" vagy "az egyik kolonnádnak szimmetrikusnak kell lennie a másikkal". Vajon hány éves kortól lenne érdemes ajánlani? Persze ki tudja, lehet, hogy valaki a jövő neoreneszánsz építészét neveli...

Egy biztos: én a célcsoporthoz tartozom és lelkesedésemben az eredeti épületekről is gyűjtöttem képeket, felelevenítve a nem olyan régi barokk építészettörténeti (Kelényi) órákat és vizsgákat. 


Íme a Villa La Rotonda (Vicenza):








...és a Villa Emo:





És egy jó hír annak, akinek mindez fölkeltette az érdeklődését: a dezeen.com oldal játékán 5 szerencsés nyertes között kisorsolnak 3 Villa La Rotondat és 2 Villa Emot. Július 26-ig lehet regisztrálni! Én már megtettem:)


Hasonló bejegyzések:

PLABLE: Jó játék kicsit lusta szülők gyerekeinek



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben

Életkor: 4-6 éves kor Időtartam: kb. 30 perc Anyagszükséglet: 1. olló, cellux, filctoll, pausz papír 2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető) 3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető) Előkészítés: - Cél:  Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben:  Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével Építészeti alapelvek/vonatkozás: Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja. A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremti...

Így látjuk mi! És te hogyan látod?

  Így látjuk mi - épített környezeti nevelés című projektünk lezárult.  Mégis folytatódik tovább a Ti segítségetekkel! Interaktív kiadványunkkal mindenkit meghívunk egy közös játékra, gondolkozásra, mert kíváncsiak vagyunk Ti hogyan látjátok a környezetet, amely körülvesz titeket! Kiadványunkban röviden szemezgettünk azoktól, a különböző szakterületeken tanuló az egyetemistáktól, akikkel együtt dolgoztunk a folyamat során. Az ő történeteikbe kaphattok betekintést. Mindenkinek meg van a saját története, a saját lakókörnyezetében. Mindenkinek sajátos és egyben hasonló. Számos egyszerűen megragadható érzetet tapasztalhatunk, ha megfigyeljük a minket körülvevő részleteket. Tedd próbára te is magad! Meglátod milyen egyszerűen fedezhetsz fel új dolgokat, vagy jöhetsz rá arra hogyan viselkedsz nap, mint nap ugyanazon az útvonalon, séta közben, pusztán a környezeti körülmények miatt.  Gyere és fedezz fel velünk az alábbi füzetke segítségével: Így_látjuk_mi.pdf A kiadvány nyomta...

A készítés szerepe és formái a gyermekközösségekkel történő közösségi tervezésben

Szondacsomagok, eszközkészletek és prototípusok az Alakítsd az iskolád Veszprém! projektben Szilágyi-Nagy Anna, tájépítész, kultúrAktív Egyesület elnöke, Tübingeni Egyetem Jákli Eszter, tájépítész, Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem Mihály Regina, pedagógus, óraadó, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Absztrakt A kultúrAktív Egyesületnél az elmúlt években egyre többet foglalkozunk olyan szabadterek közösségi tervezésével, amelynek résztvevői gyermekközösségek. Cikkünkben először bemutatjuk a közösségi tervezés folyamatának lépéseit (Szilágyi-Nagy & Mihály, 2021) és az épített környezeti neveléssel ötvözött gyermekbarát módszertanunk megfontolásait, majd kitérünk a különböző készítési és alkotási folyamatok jelentőségére a gyerekek szabadtérrel kapcsolatos tapasztalatainak és tudásának szintetizálásában, a fejlesztési ötleteik bemutatásában és finomításában. Ezután Sanders és Stappers (2014) modellje alapján három, a közösségi tervezésben gyakran alkalmazott készítési formát mutatunk b...