Ugrás a fő tartalomra

Könyvajánló: Épületes építészet

Michael Cox - Épületes építészet


Michael Cox könyvét 8-14 éveseknek ajánljuk. 2001-ben jelent meg magyar nyelven az Egmont Kiadó gondozásában. Antikváriumokban lehet megszerezni 6-700 forintért. És érdemes!

Humorosan, képregényszerűen előadott sztorikkal vezeti be olvasóit a szerző az építészet világtörténetébe és elméletébe, abba, hogyan és mit építettek a különböző korokban, kik voltak a legjelesebb újkori építészek, mire képes manapság az építőművészet és építőipar. A művészetről szólva semmiféle kegyelet nem vezeti a szerzőt, az esztétikum mint olyan, csak mellesleg foglalkoztatja, inkább a nagy 'produkciókra' hívja fel a figyelmet. Igen sokat - és gunyorosan - ír az amerikai felhőkarcolókról is, és bevezetést nyújt napjaink építési, építkezési vállalkozásainak műhelytitkaiba.

Már a könyv fülszövege is a gyerekeket szólítja meg:

Kezdetben sárból építették a házakat.El is mosta őket az eső minden alkalommal, amikor csak esett. Azután az építészek bevadultak: emlékezz csak a szándékosan ferdére épített toronyra, a rugalmas kővárra és az autó formájú irodaházra! Mára a határ a csillagos ég. Kiemeli majd az eddigieknél is magasabb épületet? Épületes kalauzunk ablakot nyit a nagyvilágra: épületesen ügyes, építészekről és építőkről tudósít. Megismerkedhetsz egy eszes h szélhámossal, aki nagy vagyonra tett szert, miután eladta a Big Bent és a Fehér Házat, egy építésszel, aki eltévedt a saját maga által tervezett épületben. Meglátogathatsz egy csupatükör palotát, egy nőt, akinek ajtó van a lábán, és egy jégvárat is. Ráadásként segítségünkkel megtervezheted saját felhőkarcolódat! Ha az élmezőnyben akarsz maradni, olvasd a Tudástárat!

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben

Életkor: 4-6 éves kor Időtartam: kb. 30 perc Anyagszükséglet: 1. olló, cellux, filctoll, pausz papír 2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető) 3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető) Előkészítés: - Cél:  Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben:  Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével Építészeti alapelvek/vonatkozás: Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja. A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremtik meg az egyes form

Ki hol lakik? - feladat ovisoknak

Mondjuk el Szabó Magda Ki hol lakik? című versét a gyerekeknek. Azután beszélgessünk arról, milyen állatokról hallottak a versben? Melyik állat hol lakik? Ki melyik állat lenne a versben szereplők közül a legszívesebben és miért? Ki hol élne leginkább?  Eszközök: Szabó Magda: Ki hol lakik? című verse.  Fejlesztési célok: auditív figyelem fejlesztése, reakció, interakció gyorsaságának fokozása, fantázia fejlesztés, belső képek mozgósítása, beleérző képesség fejlesztése, irodalmi nevelés, anyanyelvi nevelés, állatok lakóhelyének megismerése irodalmi szövegen keresztül Építészeti tartalmak: élőhelyek, otthon, természetes anyagok A vers felolvasása után megbeszéljük a gyerekekkel, hogy mit figyeltek meg a vershallgatás során.  Sorolják föl az állatokat, és nevezzék meg, hogy melyik hol lakik. Ha megneveztek egy állatot és a lakóhelyét, akkor kikereshetjük a megfelelő képeket. Ez vizuális mankót biztosít. Miután minden állatot és lakóhelyeiket sikerült megnevezniük a gyer

Gyermek és hang

  A székesfehérvári Lánczos Kornél Gimnázium tetőtér-beépítése Az iskolák oktatási gyakorlatában egyre meghatározóbb szerepet kapnak az olyan változatosabb, frontális oktatáson túlmutató pedagógiai módszerek, amelyek új igényeket támasztanak a tanulás fizikai környezete felé. A korábbiakban főleg tanári előadásra szolgáló tantermek és közlekedésre használt folyosók nemcsak téri kialakításuk, de akusztikai komfortjuk miatt sem ideálisak az egyénileg, párban és kiscsoportban zajló összetettebb tanulási folyamatok számára. A hagyományos osztálytermekben a falak és a mennyezet a kívánatoshoz képest sokszoros mértékben veri vissza a hangokat. Ez azért jelent problémát, mert bár a terem elején ülők kiválóan értik a tanár beszédét, de az utolsó padokban a diákok a közvetlen és a visszaverődő hangok olyan keverékét kapják, amelyből nehezen tudják „kihámozni” a tanár szavait. Hogy érzékeljük a probléma súlyosságát: A szakértők becslése szerint az átlagos hazai osztálytermek hátsó soraiban a tan