Ugrás a fő tartalomra

Könyvajánló: Épületes építészet

Michael Cox - Épületes építészet


Michael Cox könyvét 8-14 éveseknek ajánljuk. 2001-ben jelent meg magyar nyelven az Egmont Kiadó gondozásában. Antikváriumokban lehet megszerezni 6-700 forintért. És érdemes!

Humorosan, képregényszerűen előadott sztorikkal vezeti be olvasóit a szerző az építészet világtörténetébe és elméletébe, abba, hogyan és mit építettek a különböző korokban, kik voltak a legjelesebb újkori építészek, mire képes manapság az építőművészet és építőipar. A művészetről szólva semmiféle kegyelet nem vezeti a szerzőt, az esztétikum mint olyan, csak mellesleg foglalkoztatja, inkább a nagy 'produkciókra' hívja fel a figyelmet. Igen sokat - és gunyorosan - ír az amerikai felhőkarcolókról is, és bevezetést nyújt napjaink építési, építkezési vállalkozásainak műhelytitkaiba.

Már a könyv fülszövege is a gyerekeket szólítja meg:

Kezdetben sárból építették a házakat.El is mosta őket az eső minden alkalommal, amikor csak esett. Azután az építészek bevadultak: emlékezz csak a szándékosan ferdére épített toronyra, a rugalmas kővárra és az autó formájú irodaházra! Mára a határ a csillagos ég. Kiemeli majd az eddigieknél is magasabb épületet? Épületes kalauzunk ablakot nyit a nagyvilágra: épületesen ügyes, építészekről és építőkről tudósít. Megismerkedhetsz egy eszes h szélhámossal, aki nagy vagyonra tett szert, miután eladta a Big Bent és a Fehér Házat, egy építésszel, aki eltévedt a saját maga által tervezett épületben. Meglátogathatsz egy csupatükör palotát, egy nőt, akinek ajtó van a lábán, és egy jégvárat is. Ráadásként segítségünkkel megtervezheted saját felhőkarcolódat! Ha az élmezőnyben akarsz maradni, olvasd a Tudástárat!

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben

Életkor: 4-6 éves kor Időtartam: kb. 30 perc Anyagszükséglet: 1. olló, cellux, filctoll, pausz papír 2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető) 3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető) Előkészítés: - Cél:  Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben:  Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével Építészeti alapelvek/vonatkozás: Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja. A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremti...

Így látjuk mi! És te hogyan látod?

  Így látjuk mi - épített környezeti nevelés című projektünk lezárult.  Mégis folytatódik tovább a Ti segítségetekkel! Interaktív kiadványunkkal mindenkit meghívunk egy közös játékra, gondolkozásra, mert kíváncsiak vagyunk Ti hogyan látjátok a környezetet, amely körülvesz titeket! Kiadványunkban röviden szemezgettünk azoktól, a különböző szakterületeken tanuló az egyetemistáktól, akikkel együtt dolgoztunk a folyamat során. Az ő történeteikbe kaphattok betekintést. Mindenkinek meg van a saját története, a saját lakókörnyezetében. Mindenkinek sajátos és egyben hasonló. Számos egyszerűen megragadható érzetet tapasztalhatunk, ha megfigyeljük a minket körülvevő részleteket. Tedd próbára te is magad! Meglátod milyen egyszerűen fedezhetsz fel új dolgokat, vagy jöhetsz rá arra hogyan viselkedsz nap, mint nap ugyanazon az útvonalon, séta közben, pusztán a környezeti körülmények miatt.  Gyere és fedezz fel velünk az alábbi füzetke segítségével: Így_látjuk_mi.pdf A kiadvány nyomta...

A készítés szerepe és formái a gyermekközösségekkel történő közösségi tervezésben

Szondacsomagok, eszközkészletek és prototípusok az Alakítsd az iskolád Veszprém! projektben Szilágyi-Nagy Anna, tájépítész, kultúrAktív Egyesület elnöke, Tübingeni Egyetem Jákli Eszter, tájépítész, Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem Mihály Regina, pedagógus, óraadó, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Absztrakt A kultúrAktív Egyesületnél az elmúlt években egyre többet foglalkozunk olyan szabadterek közösségi tervezésével, amelynek résztvevői gyermekközösségek. Cikkünkben először bemutatjuk a közösségi tervezés folyamatának lépéseit (Szilágyi-Nagy & Mihály, 2021) és az épített környezeti neveléssel ötvözött gyermekbarát módszertanunk megfontolásait, majd kitérünk a különböző készítési és alkotási folyamatok jelentőségére a gyerekek szabadtérrel kapcsolatos tapasztalatainak és tudásának szintetizálásában, a fejlesztési ötleteik bemutatásában és finomításában. Ezután Sanders és Stappers (2014) modellje alapján három, a közösségi tervezésben gyakran alkalmazott készítési formát mutatunk b...