Ugrás a fő tartalomra

Vizes Város, Budapest - Pályázat

Pályázati felhívás! A 2B Galéria és a kultúrAktív Egyesület kortárs művészeti alkotópályázatot hirdet a nyári szünetre „Vizes Város, Budapest!” címmel budapesti felső tagozatos- és középiskolás diákok részére. Ez nem egy uncsi rajzpályázat! A gif gyártás, gerilla reklámok tervezése, street art jelek elhelyezése, animáció készítés és modellezés világában a közös nevező: Budapest vizes elemei, helyszínei, épületei, közösségi terei.



A nyári szünet kezdetétől 14 héten át vár téged

7 téma 7 technika7 feladat.

Kéthetente minden egyes feladathoz megadunk 1–1 munkamódszert (művészeti műfajt, technikát, napjainkban elterjedt vizuális kommunikációs kifejezőeszközt). Ennek felhasználásával kell feldolgoznod a megadott témát.

+ 4 akciónap
Nem hagyunk magadra! Négy alkalommal ingyenes akciónapra várunk, ahol az aktuális feladat megoldásában fiatal kortárs művészek is segítenek!

Honlapunkon folyamatosan frissülő ismeretterjesztő anyagok, bejegyzések, videók nyújtanak segítséget, tájékozódási irányt.

A pályamű
A pályázó csapat létszámától függően 3-7 tetszőlegesen kiválasztott forduló feladatainak megoldásaiból összeállított “vizes napló”.

Mi tudjuk, mit csinálsz idén nyáron!


Feladatok

  • Első forduló
  • Második forduló
  • Harmadik forduló
  • Negyedik forduló
  • Ötödik forduló
  • Hatodik forduló
  • Hetedik forduló

Fontos tudnivalók





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Így látjuk mi! És te hogyan látod?

  Így látjuk mi - épített környezeti nevelés című projektünk lezárult.  Mégis folytatódik tovább a Ti segítségetekkel! Interaktív kiadványunkkal mindenkit meghívunk egy közös játékra, gondolkozásra, mert kíváncsiak vagyunk Ti hogyan látjátok a környezetet, amely körülvesz titeket! Kiadványunkban röviden szemezgettünk azoktól, a különböző szakterületeken tanuló az egyetemistáktól, akikkel együtt dolgoztunk a folyamat során. Az ő történeteikbe kaphattok betekintést. Mindenkinek meg van a saját története, a saját lakókörnyezetében. Mindenkinek sajátos és egyben hasonló. Számos egyszerűen megragadható érzetet tapasztalhatunk, ha megfigyeljük a minket körülvevő részleteket. Tedd próbára te is magad! Meglátod milyen egyszerűen fedezhetsz fel új dolgokat, vagy jöhetsz rá arra hogyan viselkedsz nap, mint nap ugyanazon az útvonalon, séta közben, pusztán a környezeti körülmények miatt.  Gyere és fedezz fel velünk az alábbi füzetke segítségével: Így_látjuk_mi.pdf A kiadvány nyomta...

A készítés szerepe és formái a gyermekközösségekkel történő közösségi tervezésben

Szondacsomagok, eszközkészletek és prototípusok az Alakítsd az iskolád Veszprém! projektben Szilágyi-Nagy Anna, tájépítész, kultúrAktív Egyesület elnöke, Tübingeni Egyetem Jákli Eszter, tájépítész, Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem Mihály Regina, pedagógus, óraadó, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Absztrakt A kultúrAktív Egyesületnél az elmúlt években egyre többet foglalkozunk olyan szabadterek közösségi tervezésével, amelynek résztvevői gyermekközösségek. Cikkünkben először bemutatjuk a közösségi tervezés folyamatának lépéseit (Szilágyi-Nagy & Mihály, 2021) és az épített környezeti neveléssel ötvözött gyermekbarát módszertanunk megfontolásait, majd kitérünk a különböző készítési és alkotási folyamatok jelentőségére a gyerekek szabadtérrel kapcsolatos tapasztalatainak és tudásának szintetizálásában, a fejlesztési ötleteik bemutatásában és finomításában. Ezután Sanders és Stappers (2014) modellje alapján három, a közösségi tervezésben gyakran alkalmazott készítési formát mutatunk b...

Így látjuk mi - épített környezeti nevelés mindenkinek

  A  projekt céljaként az épített környezet és ember kapcsolatának megismerését,  ehhez kapcsolódóan pedig az épített környezeti nevelés fogalomkörének beemelését tűzte ki célul, kiemelve hazai jó gyakorlatokat, projekteket, módszertanokat, abból a célból, hogy gyakorlati példákon keresztül nyerjenek betekintést különböző szakterületen egyetemista fiatalok a témakörbe. Ennek keretein belül a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatói (művészetmenedzsment, építész, vizuális tanár) és az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- ás Óvóképző Karának hallgatói is bele láthattak az épített környezeti nevelés mibenlétébe különböző mélységben és keretek között. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem építészhallgatóinak korábban bemutatott projektje egy napos június eleji napon zárult, ahol felhelyezésre került a közösségi térre a ponyva is, amely enyhe árnyékot ad az erősen benapozott teraszon. Ez az a nap egy salátázós, limonádézós alkalommal egybekötött esemény volt, ahol a gyerekek bi...