Ugrás a fő tartalomra

kultúrAktív a Határtalan Design konferencián

Október negyedikén megnyílt a Határtalan Design kiállítás az Új Budapest Galériában, az ennek keretében megrendezett szakmai napon a kultúrAktív is bemutatkozott. 



Az idei „madeinhungary+ meed” kiállítás a Határtalan Design címet kapta. Cseh, lengyel, szlovák és magyar munkák sorakoznak design, antidesign és társadalmi design kategóriában – a kultúrAktív az utóbbi csoportban kapott helyet. A szakmai napon egy-egy kiállító formatervező, képzőművész ill. designer mutatkozhatott be rövid, 10-10 perces előadásban, de a stúdiók ismertetése mellett hallhattunk pl. az Akademie Schloss Solitude ösztöndíjprogramjáról, illetve a Lodzi Design Fesztiválról is.

A társadalmi design kategóriában Trapp Dominika (Csakoda) és Kobrizsa Ádám (MindSpace) adott elő, a kultúrAktív tevékenységét Zajacz Judit ismertette. A kiállítás társadalmi design kategóriájában szerepel még például a Hello Wood, a BUPAP vagy az Újirány csoport is. Az előadások központjában a kiállított tárgyak mögötti történet, a tervezés folyamata, a designereket foglalkoztató kérdések és kihívások álltak. 

A kiállítás, ahogy jelzi ezt már a cím is, több egy egyszerű lakástrend expónál. A tárlat a visegrádi országok legjobbnak ítélt design munkáiból kínál egy olyan összeállítást, ami kritikusan szemügyre veszi a design szakma szerepét, párbeszédre és gondolkodásra invitál.

A kiállításon a kultúrAktív egy, az előadáson is prezentált, pár perces rövidfilmmel szerepel. A bemutatkozó film még csak tesztüzemben fut, ami csakis egyet jelenthet - tessék elmenni és tesztelni!

A kiállítás 2014. november 23-ig (vasárnap) tart nyitva, meleg szívvel ajánljuk!

Linkek


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben

Életkor: 4-6 éves kor Időtartam: kb. 30 perc Anyagszükséglet: 1. olló, cellux, filctoll, pausz papír 2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető) 3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető) Előkészítés: - Cél:  Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben:  Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével Építészeti alapelvek/vonatkozás: Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja. A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremti...

Így látjuk mi! És te hogyan látod?

  Így látjuk mi - épített környezeti nevelés című projektünk lezárult.  Mégis folytatódik tovább a Ti segítségetekkel! Interaktív kiadványunkkal mindenkit meghívunk egy közös játékra, gondolkozásra, mert kíváncsiak vagyunk Ti hogyan látjátok a környezetet, amely körülvesz titeket! Kiadványunkban röviden szemezgettünk azoktól, a különböző szakterületeken tanuló az egyetemistáktól, akikkel együtt dolgoztunk a folyamat során. Az ő történeteikbe kaphattok betekintést. Mindenkinek meg van a saját története, a saját lakókörnyezetében. Mindenkinek sajátos és egyben hasonló. Számos egyszerűen megragadható érzetet tapasztalhatunk, ha megfigyeljük a minket körülvevő részleteket. Tedd próbára te is magad! Meglátod milyen egyszerűen fedezhetsz fel új dolgokat, vagy jöhetsz rá arra hogyan viselkedsz nap, mint nap ugyanazon az útvonalon, séta közben, pusztán a környezeti körülmények miatt.  Gyere és fedezz fel velünk az alábbi füzetke segítségével: Így_látjuk_mi.pdf A kiadvány nyomta...

A készítés szerepe és formái a gyermekközösségekkel történő közösségi tervezésben

Szondacsomagok, eszközkészletek és prototípusok az Alakítsd az iskolád Veszprém! projektben Szilágyi-Nagy Anna, tájépítész, kultúrAktív Egyesület elnöke, Tübingeni Egyetem Jákli Eszter, tájépítész, Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem Mihály Regina, pedagógus, óraadó, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Absztrakt A kultúrAktív Egyesületnél az elmúlt években egyre többet foglalkozunk olyan szabadterek közösségi tervezésével, amelynek résztvevői gyermekközösségek. Cikkünkben először bemutatjuk a közösségi tervezés folyamatának lépéseit (Szilágyi-Nagy & Mihály, 2021) és az épített környezeti neveléssel ötvözött gyermekbarát módszertanunk megfontolásait, majd kitérünk a különböző készítési és alkotási folyamatok jelentőségére a gyerekek szabadtérrel kapcsolatos tapasztalatainak és tudásának szintetizálásában, a fejlesztési ötleteik bemutatásában és finomításában. Ezután Sanders és Stappers (2014) modellje alapján három, a közösségi tervezésben gyakran alkalmazott készítési formát mutatunk b...