Ugrás a fő tartalomra

kultúrAktív a Határtalan Design konferencián

Október negyedikén megnyílt a Határtalan Design kiállítás az Új Budapest Galériában, az ennek keretében megrendezett szakmai napon a kultúrAktív is bemutatkozott. 



Az idei „madeinhungary+ meed” kiállítás a Határtalan Design címet kapta. Cseh, lengyel, szlovák és magyar munkák sorakoznak design, antidesign és társadalmi design kategóriában – a kultúrAktív az utóbbi csoportban kapott helyet. A szakmai napon egy-egy kiállító formatervező, képzőművész ill. designer mutatkozhatott be rövid, 10-10 perces előadásban, de a stúdiók ismertetése mellett hallhattunk pl. az Akademie Schloss Solitude ösztöndíjprogramjáról, illetve a Lodzi Design Fesztiválról is.

A társadalmi design kategóriában Trapp Dominika (Csakoda) és Kobrizsa Ádám (MindSpace) adott elő, a kultúrAktív tevékenységét Zajacz Judit ismertette. A kiállítás társadalmi design kategóriájában szerepel még például a Hello Wood, a BUPAP vagy az Újirány csoport is. Az előadások központjában a kiállított tárgyak mögötti történet, a tervezés folyamata, a designereket foglalkoztató kérdések és kihívások álltak. 

A kiállítás, ahogy jelzi ezt már a cím is, több egy egyszerű lakástrend expónál. A tárlat a visegrádi országok legjobbnak ítélt design munkáiból kínál egy olyan összeállítást, ami kritikusan szemügyre veszi a design szakma szerepét, párbeszédre és gondolkodásra invitál.

A kiállításon a kultúrAktív egy, az előadáson is prezentált, pár perces rövidfilmmel szerepel. A bemutatkozó film még csak tesztüzemben fut, ami csakis egyet jelenthet - tessék elmenni és tesztelni!

A kiállítás 2014. november 23-ig (vasárnap) tart nyitva, meleg szívvel ajánljuk!

Linkek


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben

Életkor: 4-6 éves kor Időtartam: kb. 30 perc Anyagszükséglet: 1. olló, cellux, filctoll, pausz papír 2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető) 3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető) Előkészítés: - Cél:  Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben:  Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével Építészeti alapelvek/vonatkozás: Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja. A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremtik meg az egyes form

Ki hol lakik? - feladat ovisoknak

Mondjuk el Szabó Magda Ki hol lakik? című versét a gyerekeknek. Azután beszélgessünk arról, milyen állatokról hallottak a versben? Melyik állat hol lakik? Ki melyik állat lenne a versben szereplők közül a legszívesebben és miért? Ki hol élne leginkább?  Eszközök: Szabó Magda: Ki hol lakik? című verse.  Fejlesztési célok: auditív figyelem fejlesztése, reakció, interakció gyorsaságának fokozása, fantázia fejlesztés, belső képek mozgósítása, beleérző képesség fejlesztése, irodalmi nevelés, anyanyelvi nevelés, állatok lakóhelyének megismerése irodalmi szövegen keresztül Építészeti tartalmak: élőhelyek, otthon, természetes anyagok A vers felolvasása után megbeszéljük a gyerekekkel, hogy mit figyeltek meg a vershallgatás során.  Sorolják föl az állatokat, és nevezzék meg, hogy melyik hol lakik. Ha megneveztek egy állatot és a lakóhelyét, akkor kikereshetjük a megfelelő képeket. Ez vizuális mankót biztosít. Miután minden állatot és lakóhelyeiket sikerült megnevezniük a gyer

Gyermek és hang

  A székesfehérvári Lánczos Kornél Gimnázium tetőtér-beépítése Az iskolák oktatási gyakorlatában egyre meghatározóbb szerepet kapnak az olyan változatosabb, frontális oktatáson túlmutató pedagógiai módszerek, amelyek új igényeket támasztanak a tanulás fizikai környezete felé. A korábbiakban főleg tanári előadásra szolgáló tantermek és közlekedésre használt folyosók nemcsak téri kialakításuk, de akusztikai komfortjuk miatt sem ideálisak az egyénileg, párban és kiscsoportban zajló összetettebb tanulási folyamatok számára. A hagyományos osztálytermekben a falak és a mennyezet a kívánatoshoz képest sokszoros mértékben veri vissza a hangokat. Ez azért jelent problémát, mert bár a terem elején ülők kiválóan értik a tanár beszédét, de az utolsó padokban a diákok a közvetlen és a visszaverődő hangok olyan keverékét kapják, amelyből nehezen tudják „kihámozni” a tanár szavait. Hogy érzékeljük a probléma súlyosságát: A szakértők becslése szerint az átlagos hazai osztálytermek hátsó soraiban a tan