Ugrás a fő tartalomra

Második kultúrAktív klubdélután

Az november 8-án megrendezett második klubdélutánunk témája a Vizes Város, Budapest projekt bemutatása és értékelése volt. A nyári hónapok alatt sokan kérdezték, hogy miben mesterkedünk, hogyan alakul a pályázat. A 2. klubdélelőttön próbáltunk átfogó, minél részletesebb beszámolót adni minden kíváncsi tagunknak és érdeklődőnek. 



Hosszú a történet, de ez még csak a kezdet! Összegeztünk, elemeztünk, levontuk a következtetéseket, rengeteget tanultunk a teljes folyamatból minden vonatkozásban: szervezés, szóróanyagok szerkesztése, promóció, események lebonyolítása, csapatmunka magunk közt és a pályázókkal.

Egyértelmű konklúziónk: folytatjuk! Van hova fejlődnünk, és számos kiaknázatlan lehetőség rejlik még a témában. Hamarosan tovább bolygatjuk az állóvizet...

Minden eddigi élményünkről és eseményeinknkről böngészhettek a honlapunkon:


A klubdélelőtt 2. felében játszottunk: olyan ismerkedős és kellékmentes csapatjátokat próbáltunk ki, amelyek bármikor (pl.  tábor vagy workshop elején) biztonsággal előhúzhatók a kalapból:
  1. Névkör, Nem én, hanem a..., Cápa
  2. Fusson, aki... ; Ez az én székem!
  3. Alszik a város... , stb., és sok játékot tartogatunk a következő alkalmakra is.

A klubdélelőttök nyilvánosak, akit érdekel az egyesület munkája, jelentkezzen bátran! 


   






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Így látjuk mi! És te hogyan látod?

  Így látjuk mi - épített környezeti nevelés című projektünk lezárult.  Mégis folytatódik tovább a Ti segítségetekkel! Interaktív kiadványunkkal mindenkit meghívunk egy közös játékra, gondolkozásra, mert kíváncsiak vagyunk Ti hogyan látjátok a környezetet, amely körülvesz titeket! Kiadványunkban röviden szemezgettünk azoktól, a különböző szakterületeken tanuló az egyetemistáktól, akikkel együtt dolgoztunk a folyamat során. Az ő történeteikbe kaphattok betekintést. Mindenkinek meg van a saját története, a saját lakókörnyezetében. Mindenkinek sajátos és egyben hasonló. Számos egyszerűen megragadható érzetet tapasztalhatunk, ha megfigyeljük a minket körülvevő részleteket. Tedd próbára te is magad! Meglátod milyen egyszerűen fedezhetsz fel új dolgokat, vagy jöhetsz rá arra hogyan viselkedsz nap, mint nap ugyanazon az útvonalon, séta közben, pusztán a környezeti körülmények miatt.  Gyere és fedezz fel velünk az alábbi füzetke segítségével: Így_látjuk_mi.pdf A kiadvány nyomta...

A készítés szerepe és formái a gyermekközösségekkel történő közösségi tervezésben

Szondacsomagok, eszközkészletek és prototípusok az Alakítsd az iskolád Veszprém! projektben Szilágyi-Nagy Anna, tájépítész, kultúrAktív Egyesület elnöke, Tübingeni Egyetem Jákli Eszter, tájépítész, Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem Mihály Regina, pedagógus, óraadó, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Absztrakt A kultúrAktív Egyesületnél az elmúlt években egyre többet foglalkozunk olyan szabadterek közösségi tervezésével, amelynek résztvevői gyermekközösségek. Cikkünkben először bemutatjuk a közösségi tervezés folyamatának lépéseit (Szilágyi-Nagy & Mihály, 2021) és az épített környezeti neveléssel ötvözött gyermekbarát módszertanunk megfontolásait, majd kitérünk a különböző készítési és alkotási folyamatok jelentőségére a gyerekek szabadtérrel kapcsolatos tapasztalatainak és tudásának szintetizálásában, a fejlesztési ötleteik bemutatásában és finomításában. Ezután Sanders és Stappers (2014) modellje alapján három, a közösségi tervezésben gyakran alkalmazott készítési formát mutatunk b...

Így látjuk mi - épített környezeti nevelés mindenkinek

  A  projekt céljaként az épített környezet és ember kapcsolatának megismerését,  ehhez kapcsolódóan pedig az épített környezeti nevelés fogalomkörének beemelését tűzte ki célul, kiemelve hazai jó gyakorlatokat, projekteket, módszertanokat, abból a célból, hogy gyakorlati példákon keresztül nyerjenek betekintést különböző szakterületen egyetemista fiatalok a témakörbe. Ennek keretein belül a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem hallgatói (művészetmenedzsment, építész, vizuális tanár) és az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- ás Óvóképző Karának hallgatói is bele láthattak az épített környezeti nevelés mibenlétébe különböző mélységben és keretek között. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem építészhallgatóinak korábban bemutatott projektje egy napos június eleji napon zárult, ahol felhelyezésre került a közösségi térre a ponyva is, amely enyhe árnyékot ad az erősen benapozott teraszon. Ez az a nap egy salátázós, limonádézós alkalommal egybekötött esemény volt, ahol a gyerekek bi...