Ugrás a fő tartalomra

Ajánló: próbáld ki a városi játéktervezést!



A budapesti PLACCC Fesztivál művészei szeptember 23-tól ismét a városi teret használják fel rendhagyó színházi és képzőművészeti produkcióikhoz. A berlini Invisible Playground alkotócsapat már megérkezett, és a Nyugati tér környékén fejleszt városi játékokat. Most vasárnap egy ingyenes workshopon bárki kipróbálhatja, mit csinál egy urban game designer a láthatatlan játszótéren.


Egyetlen hatalmas játszótérré alakul át a fővárosi Nyugati tér környéke szeptember 23. és október 2. között a PLACCC Fesztiválon. A berlini Invisible Playground alkotócsoport tagjai a városlakókkal közösen fejlesztenek Budapestre szabott, interaktív utcai játékokat.  A résztvevők utópisztikus mikro-világokba csöppennek, amelyek tényekre és kitalációra, félelmekre és vágyakra épülnek. Szabályok, feladatok és utasítások mentén haladnak a Nyugati tér környékén és az aluljáróban, miközben a jól ismert épületek, tárgyak, emberek egészen más megvilágításba kerülnek, új jelentést kapnak. A naponta látott árusról például könnyen kiderülhet, hogy földönkívüli vagy titkos ügynök. Mindezt azonban kizárólag a beavatottak tudják, a járókelők pedig gyanútlanul statisztálnak nekik.   ű


Az Invisible Playground tagjai már megérkeztek Budapestre és elkezdték feltérképezni a Nyugati tér környékét. Az interneten online napilapot is vezetnek az összegyűjtött információkról. A http://fieldofficebudapest.com  oldalon videókat, fotókat, interjúkat lehet látni arról, milyen játékok készülnek a PLACCC Fesztiválra.  


 Az Invisible Playground most vasárnap, szeptember 18-án 12 és 18 óra között nyilvános játéktervező workshopot tart azoknak, akiknek van kedvük kipróbálni, mit csinál egy városi játéktervező (urban game designer). Az érdeklődőket a Nyugati téri metró Westend felőli bejáratánál, a mozgólépcső feletti kihelyezett irodában várják. A program teljesen ingyenes és jó hétvégi szórakozás lehet a játékos kedvű budapestieknek.  Mivel a játékok 18 éven felülieknek készülnek, a workshopra is a felnőtteket várják. Jelentkezni a fieldoffice@invisibleplayground.com  e-mail címen lehet.

Videó az Invisible Playground korábbi városi játékairól:

Az Invisible Playground játékait a PLACCC Fesztiválon, a szeptember 25-i tesztnapon lehet kipróbálni és akkor is be lehet kapcsolódni a tervezésbe. A nagy játékhétvégén, szeptember 30-án, október 1-én és 2-án pedig a résztvevők megtudhatják, hogy az ötleteik miként váltak a játékok részévé, amelyeket bárki kipróbálhat a PLACCC Fesztiválon. 
További részletek:

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A geometriai formák bevezetése óvodásoknak 30 percben

Életkor: 4-6 éves kor Időtartam: kb. 30 perc Anyagszükséglet: 1. olló, cellux, filctoll, pausz papír 2. kép az egyszerűbb geometrirai formákról az összehasonlításhoz (1. kép - a képre kattintva letölthető) 3. fotók épületekről, amiken felfedezhetők az egyszerűbb geometriai formák (2-5. kép - a képre kattintva letölthető) Előkészítés: - Cél:  Matematika és mérés tárgykörben: bemutatni a legegyszerűbb geometriai formákat Társadalom tudományok és vizuális kultúra tárgykörben:  Vizuálisan érzékelni a környzetünkben lévő tárgyak formáit Kommunikációs és nyelvi tárgykörben: kommunikációs képességek fejlesztése az alapvető formák verbalizálásával, az alapvető formák közötti hasonlóságok, illetve különbségek megértésével Építészeti alapelvek/vonatkozás: Az építészet a méretek, formák, textúrák, arányok, tömegek és színek fizikai karakterének a megváltoztatása, ezek komponálása és manipulációja. A vizuális egységet a fények, árnyékok és kontrasztok teremti...

Így látjuk mi! És te hogyan látod?

  Így látjuk mi - épített környezeti nevelés című projektünk lezárult.  Mégis folytatódik tovább a Ti segítségetekkel! Interaktív kiadványunkkal mindenkit meghívunk egy közös játékra, gondolkozásra, mert kíváncsiak vagyunk Ti hogyan látjátok a környezetet, amely körülvesz titeket! Kiadványunkban röviden szemezgettünk azoktól, a különböző szakterületeken tanuló az egyetemistáktól, akikkel együtt dolgoztunk a folyamat során. Az ő történeteikbe kaphattok betekintést. Mindenkinek meg van a saját története, a saját lakókörnyezetében. Mindenkinek sajátos és egyben hasonló. Számos egyszerűen megragadható érzetet tapasztalhatunk, ha megfigyeljük a minket körülvevő részleteket. Tedd próbára te is magad! Meglátod milyen egyszerűen fedezhetsz fel új dolgokat, vagy jöhetsz rá arra hogyan viselkedsz nap, mint nap ugyanazon az útvonalon, séta közben, pusztán a környezeti körülmények miatt.  Gyere és fedezz fel velünk az alábbi füzetke segítségével: Így_látjuk_mi.pdf A kiadvány nyomta...

A készítés szerepe és formái a gyermekközösségekkel történő közösségi tervezésben

Szondacsomagok, eszközkészletek és prototípusok az Alakítsd az iskolád Veszprém! projektben Szilágyi-Nagy Anna, tájépítész, kultúrAktív Egyesület elnöke, Tübingeni Egyetem Jákli Eszter, tájépítész, Magyar Agrár és Élettudományi Egyetem Mihály Regina, pedagógus, óraadó, Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Absztrakt A kultúrAktív Egyesületnél az elmúlt években egyre többet foglalkozunk olyan szabadterek közösségi tervezésével, amelynek résztvevői gyermekközösségek. Cikkünkben először bemutatjuk a közösségi tervezés folyamatának lépéseit (Szilágyi-Nagy & Mihály, 2021) és az épített környezeti neveléssel ötvözött gyermekbarát módszertanunk megfontolásait, majd kitérünk a különböző készítési és alkotási folyamatok jelentőségére a gyerekek szabadtérrel kapcsolatos tapasztalatainak és tudásának szintetizálásában, a fejlesztési ötleteik bemutatásában és finomításában. Ezután Sanders és Stappers (2014) modellje alapján három, a közösségi tervezésben gyakran alkalmazott készítési formát mutatunk b...